Nampaknya pelakon yang baru sahaja mendirikan rumah tangga baru-baru ini, Hanez Suraya bakal mengerjakan ibadah umrah bersama suami pada pertengahan April ini. Hanez memberitahu ini adalah kesempatan buat dirinya untuk beribadah.

BACA: Hanez Suraya Kongsi Saat Bahagia Dengan Anak Romie


“Insha Allah pada pertengahan bulan ini saya akan ke Mekah untuk mengerjakan umrah. Cuma masih menunggu visa sahaja. Apabila visa sudah siap, saya akan mengikuti kursus yang disediakan untuk menunaikan umrah. Umrah ini saya nak beribadah”

“Nak cuci tangan daripada segala apa yang pernah dilakukan dan minta dengan Tuhan semoga sentiasa diberikan ketenangan dan rezeki dalam menempuh kehidupan seharian. Saya akan ke sana membawa anak sulung Romie, dan rakan rapat kami,” katanya.

Dalam pada itu, tindakan Hanez sebelum ini yang memuat naik gambarnya bersama anak-anak tiri di Instagram menjadi bahan bualan peminat, ada yang suka dengan apa yang ditunjukkan malah ada juga yang turut mengkritik dengan apa yang sedang dilakukannya itu.

“Kita buat baik pun orang mengata, buat buruk pun orang mengata. Jadi lebih baik jadi diri sendiri buat apa yang saya suka, lagipun itu Instagram saya nak kritik apa pun saya terima. Sebab dulu sampai sekarang apa yang saya buat ada sahaja yang negatif. Saya berkongsi dengan peminat dan mereka terima dengan positif, jadi mana-mana yang nak kritik saya terima dan maafkan mereka semua,” tambahnya.


Sementara itu, perkembangan kariernya terkini Hanez tetap akan meneruskan kerjaya seninya sebagai pelakon tetapi akan berbincang terlebih dahulu dengan suami sebelum menandatangani apa-apa sahaja kontrak.

“Buat masa sekarang ada yang menawarkan untuk berlakon tetapi saya kena bincang dengan Romie terlebih dahulu dan mestilah tengok apa watak yang diberikan itu,” ujarnya ketika ditemui semasa Anugerah Bintang Popular Berita Harian ABPBH 2014, Ahad lalu. (rtky/hfz)