Anugerah Juara Lagu 35 (AJL35) akhirnya melabuhkan tirai apabila menyaksikan lagu Gila hasil ciptaan Noki, Loca B dan Ezra Kong bergelar Juara Lagu.

Susulan kemenangan itu, nama komposer dan penerbit Ezra Kong menjadi bualan ramai di laman Twitter yang menyifatkan individu itu adalah pemenang sebenar apabila hampir setiap tahun lagunya bergelar juara.


BACA: Gila Bergelar Juara Anugerah Juara Lagu 35 (AJL 35)

Seorang netizen berkongsikan senarai lagu ciptaan Ezra yang menang sejak AJL30 lagi sehingga AJL35. Mengimbas kembali pada AJL30 lagu Assalamualaikum nyanyian Faizal Tahir muncul naib juara. Lagu Jampi dan Haram dinobat juara pada AJL32 dan AJL33.

Pada AJL34, lagu Anta Permana yang dinyanyikan oleh Bob Yusof berjaya meraih tempat ketiga dan tahun ini lagu Gila nyanyian Kaka Azraf, Noki dan Loca B mengungguli juara AJL35 serta lagu Belenggu Rindu nyanyian Datuk Jamal Abdillah dan Wany Hasrita di tempat ketiga.


Menerusi Twitter, rata-rata netizen kagum dengan karya pemuda berbangsa Cina itu yang tahu ‘selera’ Melayu serta menyifatkan Ezra seorang penulis lirik dan komposer yang bagus.

AJL 35 menyaksikan, lagu Semalam nyanyian Aina Abdul dinobat sebagai naib juara dan manakala tempat ketiga menjadi milik lagu Belenggu Rindu nyanyian Datuk Jamal Abdillah dan Wany Hasrita.

Persembahan Terbaik dimenangi lagu Eh! nyanyian Zizi Kirana dan menepati ramalan Ernie Zakrie memenangi Vokal Terbaik.