Nampaknya isu artis meminta pihak kerajaan tidak meminggirkan penggiat seni sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan semakin hangat diperkatakan. Ada artis lain yang menyokong, malah ada yang tidak bersetuju untuk meminta dana khusus dari kerajaan.

Sebelum ini, kecoh mengenai pelakon kontroversi Zarina Anjoulie yang memberikan teguran kepada artis yang tidak sedar diri dan tidak tahu malu untuk meminta bantuan sedangkan sebelum ini asyik menayang kemewahan kepada umum.


BACA: “Aku Bawa Satria Neo Buruk, Tapi Makan ‘Steak & Udang Galah Hari-Hari”

Video itu turut mendapat reaksi daripada pelakon Fizo Omar yang meninggalkan komen sinis terhadap perkongsian Zarina itu. Tidak hanya berdiam diri, Zarina membalas komen berkenaan dengan lebih pedas serta memuat naik video khas untuk Fizo.

Menerusi video tersebut, Zarina mengatakan Fizo seharusnya sedar tentang status dirinya sebelum bergelar artis bahawa dirinya hanya mamat kampung dan kini berjaya sekarang kerana sokongan peminat dan masyarakat yang banyak membantu kariernya.

Rata-rata netizen bersetuju dengan kata-kata Zarina bahawa di sebalik kejayaan seseorang artis itu peminatlah yang menaikkan nama mereka dan tanpa peminat seseorang artis itu tiada apa-apa.

Dalam pada itu, netizen mengatakan artis Malaysia tahu bahawa industri hiburan tanah air kita tidak dapat menjamin pendapatan kukuh dan disebabkan itulah perlu ada jalan lain untuk menjana pendapatan seperti membuka perniagaan serta gunakan pengikut yang ada dengan sebaiknya.