Semalam, model dan pelakon kontroversi, Alicia Amin selamat melangsungkan pernikahan dengan seorang doktor dikenali sebagai Farzan.

Rata-rata netizen mengucapkan tahniah buat pasangan itu, namun, ada netizen yang melemparkan tuduhan tak sedap didengar apabila menggelarkannya pelacur berkahwin dengan doktor.


BACA: Alicia Amin Selamat Diijabkabulkan Dengan Doktor

Menerusi Twitter Alica berkongsikan komen daripada netizen yang memanggilnya dengan gelaran tersebut. Tidak terkesan dengan komen itu, Alicia mengingatkan agar jangan sesekali memberi gelaran tidak berasas terhadap wanita.

“Saya sebenarnya kongsi komen itu sebab kelakar la tengok orang bitter. Kalau betul pun seorang pelacur atau pekerja seks nak kahwin dengan doktor, ada jodoh biarlah.


“Tapi apa yang lebih serius di sini, jangan gunakan istilah yang misognistik atau bersikap prejusi untuk cuba menjatuhkan orang lain,” katanya.

Dalam pada itu, Alica berkata dia dan suami hanya ketawa membaca komen tersebut. Ujarnya, dia sudah biasa dengan netizen membencinya.

“Kitorang gelak je. Dia lebih kurang macam saya, jenis tak kisah. Seperti yang awak tahu, saya dah terbiasa dengan orang yang membenci saya. Saya faham semua manusia ada perbezaan pendapat masing-masing,” katanya.