Kemelut rumah tangga Lufya Omar semakin hangat diperkatakan apabila suaminya Dr. Che Muhammad Hafiz mengesahkan sudah menceraikan isterinya menerusi aplikasi WhatsApp.

Susulan kontroversi rumah tangganya, timbul dakwaan mengatakan suaminya itu meminati kaum sejenis dan bernafsu songsang. Bagaimanapun, Lufya menafikan dakwaan tersebut dan ia hanya fitnah semata-mata kerana dia lebih mengenali suaminya.

BACA: “Jadi Lelaki Budiman, Pulangkan Saya Dengan Cara Baik”

“Itu semua fitnah. Saya sebagai isteri lebih mengenalinya serta tahu baik buruknya dari keluarganya sendiri.

“Dia bukan seorang gay, malah dia sangat bencikan kaum gay. Allah lebih mengetahui dan jauhkanlah fitnah tanpa bukti hanya kerana melihat kepada penampilannya.

“Jika orang cakap pasal fotonya di aplikasi gay itu, bagi saya, ramai je gambar orang lain yang digunakan bagi tujuan fitnah atau suka-suka,” katanya kepada Astro Gempak.

Mengulas mengenai status rumah tangganya Lufya mendedahkan mereka sudah tiga bulan tidak sebumbung. Malah, Lufya memberitahu dia tidak menerima sebarang lafaz cerai melalui WhatsApp seperti yang didakwa oleh suaminya.

“Kami sudah tiga bulan tidak sebumbung. Malah ketika saya cuba menghubunginya beberapa hari lalu dia senyap dan tidak membalas apa-apa.

“Jika benar dia hendak bercerai saya minta dia memfailkan di mahkamah. Negara kita ada undang-undang. Saya harap dia bertindak secara bijak,” katanya.