Sejak beberapa hari lalu hangat diperkatakan apabila anggota kumpulan De Fam iaitu Cik Manggis memuat naik fotonya tampil ayu bertudung. Malah, ramai tertanya-tanya adakah penyanyi itu kini sudah berhijab.

Meluahkan rasa syukur, Cik Manggis atau nama sebenarnya Nurshazwani Shamsuddin mengakui membuat keputusan untuk berhijab sepenuhnya. Ujarnya, dia sudah lama memasang niat untuk bertudung namun dilakukannya secara perlahan-lahan.


“Betul saya sudah berhijab. Alhamdullilah. Sebenarnya ini bukan keputusan yang tiba-tiba. Saya dah lama pasang niat tapi saya perlu lakukannya perlahan-lahan, bukan mengejut.. tak boleh nak terus berubah.

“Bagi saya berhijrah itu agak mencabar. Tapi sebelum saya betul-betul berhijrah, saya pastikan diri saya bersedia sepenuhnya macam pakai anak tudung dulu sebelum bertudung, selangkah demi selangkah,” katanya kepada mStar Online.

Mengakui pada awalnya sukar untuk mengubah imej kerana sudah terbiasa dengan gaya hidup sedia ada, namun Manggis berkata niat yang membuak-buak untuk berhijab memudahkan perjalanan hijrahnya itu.

Dalam pada itu, meskipun sudah bertudung namun ia tidak menghalang minatnya untuk terus menari dan menganggap persembahan dalam De Fam sebagai sebuah aktiviti sukan. Malah, memilih mempedulikan kata-kata netizen yang hanya mahu mencari kelemahannya semata-mata.

“Apa yang saya utamakan sekarang ialah ada kemajuan dalam hidup saya. Saya pun tak harapkan apa-apa dari orang lain sebab saya buat semua ini demi diri saya sendiri, bukan orang lain,jadi apa orang nak fikir, fikir la,” katanya.