Ramai tidak tahu selain berlakon, Hafreez Adam turut mengusahakan gerai menjual kuetiau goreng di Desa Melawati sejak dua bulan lalu. Bagaimanapun, usahanya untuk mencari pendapatan sampingan itu diperlekehkan oleh netizen.

Menerusi Instagram, Hafreez turut kongsikan mesej yang dikirim oleh netizen itu yang seolah memandang rendah usahanya untuk menambah pendapatan. Namun Hafreez berkata dia tidak terkesan dengan komen tersebut dan tidak malu menjual kuetiau goreng untuk mencari rezeki.


BACA: “Jangan Tanya, Tak Mahu Ada Kaitan Lagi Dengan Zara Zya”

“Saya hanya hendak berpesan kepada anak muda, usah sesekali berputus asa dan malu mencari rezeki. Selagi tahu niat diri, usah diendahkan apa yang orang kata.

“Rezeki masing-masing… Ada yang bekerja untuk kelangsungan keluarga dan diri sendiri. Ada yang bernasib baik, alhamdulillah. Apabila berlaku perkara di sebaliknya, usah mengalah dan meratap hiba. Kena berusaha lagi,” katanya kepada BH Online.

Menurut Hafreez, soal kelayakan akademik tinggi atau rendah tidak menjadi ukuran apa yang penting adalah usaha. Dalam pada itu, Hafreez berkata dia merancang untuk membuka cawangan kedua gerai kuetiau gorengnya tidak lama lagi.

“Akhirnya, apa yang menjadi ukuran adalah usaha, kesungguhan dan pengalaman selain tuah. Saya sudah ada syarikat sendiri. Hasil titik peluh. Biarlah bermula kecil-kecilan. Pernah berdepan masalah, tapi saya jadikan sebagai pengajaran.

“Saya cuba buktikan. Kalau niat, cara dan usaha kita betul, insya-Allah ada jalannya. Ada orang kutuk, kononnya saya tiada ‘job’ dan menjual kuetiau goreng.

“Mereka tidak tahu saya sebenarnya sibuk di lokasi penggambaran. Saya bukan berkongsi semua perkara di laman sosial,” katanya.