Tidak mahu perkara menjadi semakin panas, bekas suami Yatt Hamzah, Abdul Mutalib menjelaskan bahawa dia sudah pun memaafkan bekas isterinya itu selain berharap agar rumahtangga yang bakal dibina kekal bahagia.

BACA: “Demi Allah, Dia Bukan Orang Ketiga” – Yatt Hamzah


Tambah Mutalib, jika Yatt sudah berjumpa pengganti, dia kini bakal mendapat hak penjagaan penuh buat anaknya. Perkara itu telah pun dibincangkan ketika mereka bercerai dahulu.

“Jujurnya, saya gembira dengan berita pernikahan Yatt ini. Sekurang-kurangnya dia sudah ada pengganti dan ada orang boleh jaga dia. Sedikit pun saya tidak rasa sedih dengan berita ini”

“Kalau Yatt temui pengganti, saya pula akan mendapat hak penjagaan penuh terhadap Nia. Itu janji kami dulu sewaktu bercerai. Sebelum ini, selagi Yatt tidak bernikah lain, Nia akan bersama saya setiap minggu pertama dan ketiga sahaja,” katanya dipetik daripada Utusan Online.

Sementara itu, Mutalib juga menyatakan dia tidak akan hadir ke majlis pernikahan yang diadakan sama dengan sambutan hari lahir anaknya nanti. Tambah Mutalib, buat ketika ini, dia masih belum terfikir untuk mencari pengganti.


Yatt atau nama sebenarnya, Haryati dan Abdul Mutalib, bernikah pada 29 Mac 2009 dan berpisah pada Ogos tahun lalu. (rtky/s)