Selepas isu tak jadi kahwin dengan jutawan kosmetik, Datuk Seri Vida, nama usahawan sensasi Ahmad Iqbal Zulkifli sering menjadi bualan ramai. Ada sahaja cerita mengenainya diperkatakan sejak beberapa bulan lalu.

Kecewa dengan segala kecaman netizen, menerusi satu perkongsian terbaru Iqbal berkata dia akan membawa diri sekaligus ingin berhijrah ke Indonesia untuk menyembuhkan luka di hati.

BACA: Ahmad Iqbal Bawa Diri Ke Luar Negara?

Mengucapkan terima kasih kepada mereka yang melemparkan kata-kata kurang senang terhadap dirinya, Iqbal berharap dia dapat bertemu kebahagiaan di negara seberang itu.

“Terima kasih kepada semua yang menyakiti saya. Terima kasih kepada yang masih sudi mendoakan. Berharap di Indonesia saya bisa bahagia dan bertemu dengan orang yang menyembuhkan luka.

“Salam hormat untuk rumah baruku Indonesia. Jika ada sesuatu doa, pesanan atau apa sahaja, silakan tinggal di sini, saya akan baca dengan sepenuh hati,” katanya.

Sementara itu, menerusi satu perkongsian di Insta Story, Iqbal mengatakan dia sedang mencari sebuah rumah Indonesia dan mahu membeli dengan harga tidak melebihi AS$1 juta (RM4.24 juta).

“Siapa jumpa rumah untuk dijual di Jakarta, mohon beritahu saya ya. Rumah sederhana sahaja tidak lebih 1 juta USD (RM4.24 juta). Sekadar rumah berteduh saya di sini,” tulisnya.

Terdahulu, Iqbal meluahkan rasa kecewa dengan kecaman diterima tidak henti-henti, Iqbal berkata dia merasakan sudah tidak sesuai lagi untuk menetap di Malaysia.