Meniti hari bergelar isteri kepada Faris Anuar, Elfira Loy berkongsi kriteria bakal suami yang membuat hatinya terpaut. Antaranya, Elfira berkongsi sikap tunang yang suka mengikutinya mendengar kuliah agama di masjid.

BACA: Pereka Fesyen Kongsi Baju Kahwin Elfira Loy


“Sebenarnya sebelum itu El memang suka ikut mama ke masjid untuk dengar kuliah yang best-best. Dan sejak bertunang ini, El juga gembira tunang El rajin untuk turut sama join aktiviti kuliah di masjid”

“Apa yang El boleh katakan El gembira kerana dia seorang lelaki yang begitu menitikberatkan agama. Malah kadang-kadang dia akan remind El untuk pergi sama-sama. Dia tak letakkan apa-apa kriteria untuk menjadi isterinya.

“Dan dia juga bukan jenis judge orang sesuka hati. Dia juga jenis tak suruh seseorang itu berubah dan segalanya bergantung pada diri kita sendiri. Lagi satu dia memang suka tengok El berhijab,” jelasnya.

Dari tutur bicara Elfira, tampak jelas gadis ini begitu gembira menantikan hari bersejarah yang dikhabarkan sudah tidak lama lagi. Harapnya netizen juga boleh sama ‘move on’ dengan kisah lalu ya. (rtky/w)