Nama Datuk Seri Vida tidak perlu diperkenalkan lagi. Bukan saja usahawan yang berjaya malah terkenal dengan sikapnya yang pemurah dan selalu membuat amal kebajikan. Umum mengetahui DSV sering menderma kepada pusat kebajikan, sekolah tahfiz dan pusat anak-anak yatim.

Baru-baru ini, Vida berkongsikan video lawatannya ke pusat pengajian tahfiz miliknya diberi nama Darul Tahfiz DS VIDA di Ipoh, Perak. Menerusi video tersebut, Vida memberitahu akhirnya impiannya untuk mempunyai tahfiz sendiri tercapai.


BACA: DSV Hadiahkan Cik B Buku Nota Berharga RM3,000

Apa yang menarik, asrama tahfiz memang serba lengkap termasuk penghawa dingin yang dipasang 24 jam dan cantik. Lebih mengagumkan, pusat tahfiz ini dibiayai sepenuhnya oleh Vida sendiri.

Menerusi ruangan komen, ramai yang memuji Vida yang bukan saja hebat dalam perniagaan malah hebat dalam mencari kabahagiaan akhirat. Ramai yang memberikan komen berminat untuk menghantar anak mereka ke pusat tahfiz tersebut.


Ada juga mengatakan sikap seperi Vida ini patut dijadikan contoh terutama mereka yang berkemampuan untuk membantu insan yang memerlukan. Dalam masa sama, ramai yang mendoakan agar DSV sentiasa dimurahkan untuk terus membantu anak-anak tahfiz dan golongan yang kurang berkemampuan.