Pada edisi lepas Anugerah MeleTOP (AME) ERA 2014, pengacara Neelofa dikecam hebat apabila pakaian yang dipakai pada malam anugerah itu berpotongan melekap pada badan dan ada yang menyamakannya sebagai watak kartun popular Power Rangers.

Sekali lagi pada tahun ini dia dipilih untuk mengacara malam Anugerah MeleTOP ERA (AME) 2015 dan katanya akan lebih berhati-hati memilih serta menggayakan pakaian pada malam tersebut, apatah lagi pada tahun ini dia sudah berhijab.

“Saya tidak akan lakukan kesilapan seperti apa yang pernah berlaku pada saya, tahun lalu. Tetapi apa yang terjadi tahun lalu berikutan saya tidak mempunyai banyak masa untuk buat persiapan. Ketika itu, saya baru balik dari Los Angeles. Jadi, saya cuma mempunyai masa tidak sampai seminggu untuk buat persiapan. Untuk kali ini, lebih teratur”

BACA: Neelofa Anggap Tidak Adil Buat Adiknya Jadi Mangsa Gosip Hiburan

“Saya mempunyai lebih banyak masa untuk membuat persiapan. Sementara, pihak Astro juga ada memberi penerangan tentang apa yang patut saya pakai pada malam anugerah itu. Saya harap tidak akan timbul isu lagi mengenai pakaian saya. Lagipun, saya cuma akan memakai satu pakaian sahaja iaitu rekaan Fiziwoo pada majlis itu nanti,” tambahnya lagi.

Sementara itu, Neelofa turut memberitahu yang tahun ini dia akan kembali ke set penggambaran semula setelah dua tahun menyepi dalam bidang lakonan. Menurutnya lagi, ini kerana komitmen serta jadualnya yang terlampau sibuk sebagai pengacara program.

“Saya akan muncul dalam lima telemovie tahun ini. Antaranya bertemakan cinta dan ada yang jalan ceritanya seperti Ayat-Ayat Cinta. Sebelum ini, jadual saya agak padat. Dalam seminggu, saya akan sibuk dengan penggambaran program Nona (TV3) selama dua hari. Pada setiap Selasa pula, saya akan komited dengan program MeleTOP (Astro) pula”

“Saya cuma mempunyai masa terluang selama tiga hari saja. Jika saya terlibat dengan lakonan, rasanya tidak adil untuk produksi berkenaan yang cuma mempunyai masa selama tiga hari seminggu sahaja untuk melibatkan scene saya. Sekarang, saya sudah tidak lagi bersama Nona, maka saya mempunyai lebih banyak masa untuk aktif berlakon semula,” katanya. (rtky/hfz)