Masih belum selesai lagi mengenai isu barangan kemas yang diterima oleh penyanyi Aishah didakwa palsu dan tidak tulen. Susulan pendedahan mengenai barang kemas tersebut, Aishah memberitahu pelbagai tohmahan dan kecaman dilemparkan padanya.

Bagaimanapun, semalam Aishah memuat naik dua buah video bagi menunjukkan barang kemas yang dikatakan bernilai RM80,000 tajaan daripada usahawan kosmetik Datuk Seri Vida itu adalah palsu dan bukan berlian asli.


BACA: “Tak Mahu Lavida Coin, Gantikan Dengan Emas Atau Wang”

Menerusi video tersebut, Aishah meminta tukang emas untuk memeriksa ketulenan rantai tersebut dan mendapati ianya bukan berlian asli. Untuk mendapatkan kepastian, Aishah meminta untuk melakukan pemeriksaan sekali lagi dan hasilnya tetap sama.

Part 2 video…

A post shared by Wan Aishah Wan Ariffin (@aishahjmm) on

Video itu mendapat perhatian netizen yang ternyata terkejut dengan pendedahan tersebut. Ada seorang netizen mendakwa sudah banyak kes diterima mengenai barangan kemas yang dijual oleh DSV terbukti tidak asli.


Malah netizen itu juga turut mengatakan produk kesihatannya juga didakwa memudaratkan kesihatan.

Terdahulu, Datuk Seri Vida menafikan dakwaan tersebut dan akan menggantikannya dengan Lavida Coin. Bagaimanapun Aisah menolak tawaran tersebut dan hanya bersetuju jika ianya ditukar dengan wang tunai atau emas yang sama nilai.