fbpx

Eina Azman, Suami Positif Covid-19 Pada Ulang Tahun Perkahwinan Ke-7

Menyambut ulang tahun perkahwinan ketujuh hari ini, pelakon Datin Eina Azman berkongsikan perkhabaran sedih apabila dia dan suami, Datuk Kaiser Gurmeet Harden disahkan positif Covid-19.

Menurut Eina lagi, dua lagi pembantu rumahnya turut positif virus tersebut. Ujarnya, dia sering melakukan ujian saringan dan tidak tahu bagaimana dijangkiti virus berkenaan.

BACA: Eina Azman Jalani Pembedahan Leher, Mohon Doakan Sembuh Sepenuhnya

“Dukacita saya ingin maklumkan saya suami dan 2 bibik saya Bik Mega n Bikna didapati positive covid 19. Macam nak gugur jantung ni bila dapat result. Sebab saya selalu buat covid test.

“Even last week saya dan suami baru saja buat covid test sebelum buat surgery n result yang keluar negative. Saya taktau macam mana dalam seminggu saya boleh kena.

“Sedih ya amat bila terpaksa tengok Aubrey Karl buat covid test dengan menangis. Saya memang tak sampai hati tengok. Sementara tunggu result hati ni risau sangat fikir apa jadi kalau kena dekat aubreykarl or bibik-bibik? Macam mana nak handle?” katanya.

Eina berkata lagi, dia mula mengalami gejala demam dan batuk manakala suaminya pula mengalami demam panas serta paras oksigen tidak menentu.

“Sekarang saya dah mula demam panas dan dah start batuk. Cuma keadaan suami saya kurang ok sebab demam terlalu panas dan oxygen dia turun naik. So every 2 days kami kena pergi hospital untuk jumpa doctor untuk monitor dan X-Ray,” katanya.

Meskipun berdepan saat sukar ketika sambutan ulang tahun perkahwinan mereka, namun Eina berkata dia menerima ketentuan Allah dengan berlapang dada. Eina turut meminta mereka yang pernah berhubung dengannya supaya melakukan ujian saringan secepat mungkin.

“Harini pula our anniversary jadi pula macam ni. Ya Allah memang speechless. Apapun saya percaya ini semua ketentuan allah dan kami terima dengan hati yang terbuka. Saya minta tolong semua doa kan untuk kami sekeluarga bersama bibik-bibik semua kembali sihat seperti biasa,” katanya.