Meskipun sudah lapan tahun bergelar janda, pelakon Oktovia Manrose berkata dia tidak terburu-buru untuk mencari pengganti. Malah, Oktovia berkata tidak serik untuk berkahwin lagi jika bertemu jodoh yang sesuai.

Bagaimanapun, kegagalan rumah tangganya sebelum ini membuatkan dirinya selesa bergelar ibu tunggal. Akui adakalanya rasa sunyi namun dia tidak memifkirkan perkara itu kerana dia mempunyai anak dan ahli keluarga.

BACA: Oktovia Manrose Tak Kisah Dengan Gelaran Janda

“Saya tidak terlalu memikirkan tentang perkahwinan pada masa sekarang… Mungkin disebabkan pengalaman dahulu membuatkan saya lebih senang untuk berada dalam ‘comfort zone’.

“Tetapi saya tidak serik untuk berkahwin lagi sebab saya pun ada juga rasa lonely (sunyi) tapi mungkin sebab saya ada anak dan ahli keluarga lain yang buat saya tidak terlalu memikirkan tentang perkara itu,” katanya.

Oktovia mendedahkan dia pernah dua kali menjalinkan hubungan selepas bercerai namun tidak bertahan lama. Dalam pada itu, Oktovia berkata dia sering berdoa agar dipertemukan dengan jodoh yang baik.

“Bukan trauma mahu berkahwin semula, tetapi selagi lelaki tidak menunjukkan kesungguhan dan serius dalam perhubungan, saya akan bersikap seperti biasa dan tidak berlebihan.

“Setiap kali berdoa, saya sentiasa memohon dipertemukan dengan jodoh baik.
Melihat adik, Aprena Manrose bertemu jodoh dengan lelaki baik dan memahami sudah tentu saya mohon ditemukan jodoh baik.

“Andai ditakdirkan hati saya sudah terbuka menerima lelaki dalam hidup, saya tidak akan bercinta lama dan mahu terus berkahwin,” katanya.