Baru-baru ini, selebriti popular Neelofa mendedahkan doa-doa yang selalu diamalkan oleh suaminya, Haris Ismail atau lebih dikenali sebagai PU Riz.

Ia bagi menjawan persoalan menerusi satu siaran langsung berhubung doa yang diamalkan oleh suaminya yang memberi manfaat dalam kehidupan.


BACA: Neelofa Diliihat Berkerusi Roda, Dikata Hamil Lagi?

“Doa ni saya ikut saya mana yang sudah dihimpunkan oleh ulama-ulama. Contohnya doa Ashbahna Ala Fitratil Islam sampailah doa perlindungan dari jin dan syaitan di bahagian akhir,” kata Haris.

Dalam pada itu, Neelofa turut berkongsi cerita ketika dia solat berjemaah dengan suaminya itu dimana PU Riz akan membaca satu buku Al Ma’thurat.

“Saya nak kongsi kalau solat berjemaah dia punya doa ni akan buat kita sampai lenguh tangan. Kalau zikir pagi atau petang dia akan baca satu buku Al Ma’thurat, tapi tanpa buku lah dia dah hafal.


“Pada awalnya saya tak biasa tapi lama-lama saya belajar bahawa pentingnya kita untuk ambil tahu dan hafal doa Al-Quran serta hadis. Tapi sebenarnya bila kita ada ilmu daripada hadis dan juga Al-Quran kita akan rasa lebih secure dan yakin.

“Kalau saya da masalah saya akan perbanyakkan doa yang boleh permudahkan urusan. Contohnya kita ada masalah dari segi kewangan ataupun berkaitan dengan rezeki perniagaan ada satu doa yang saya amalkan iaitu Fathikat Amal disebut oleh Sayyidina Ali,” katanya.