Malaysian Digest (11 Mac) — Selepas dilanda kontroversi dek hubungan cintanya dengan beberapa wanita sebelum ini, pelakon Johan As’ari mengakui dirinya semakin matang & lebih tahu bagaimana untuk menghargai cinta. Malah Johan menganggap kontroversi yang dilaluinya sebagai asam garam dalam kehidupan.

“Kontroversi lalu tak beri kesan negatif pada saya. Tetapi lebih kepada kematangan sebagai manusia biasa. Apa yang saya lalui ini sama seperti manusia lain. Saya anggap ianya asam garam dalam kehidupan saya” ujar Johan As’ari.

“Pengalaman lalu buat buat saya lebih berfikiran luas dan jauh. Dan saya semakin lebih tahu menghargai apa itu cinta. Pada saya, saya dah faham yang cinta tu adalah satu perkara yang baik dan suci. Bagi saya, kalau tanpa cinta saya bukan manusia yang baik”

Sementara itu Johan juga menolak persepsi sesetengah pihak bahwa kini ramai wanita mula takut mahu mendekati dirinya.

“Persepsi itu tidak benar. Saya masih punya berkawan dengan ramai kawan wanita melabekan dirinya sebagai kaki perempuan. Saya sendri tak ada perasaan serik dengan wanita”

“Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. Kalau saya mahu perempuan yang baik makan saya haru mempersiapkan diri dan menjadi seorang yang baik. Bila saya ke arah itu, jadi InsyaAllah saya akan dipertemukan dengan jodoh yang baik”, katanya yang turut memberitahu dia sudah bersedia untuk berkahwin namun menyerahkan soal jodoh kepada Allah.

Mengenai perkembangan, Johan baru saja selesai menjalani penggambaran filem biografi berjudul Kanang Anak Langkau di bawah arahan Bade Hj. Azmi. Filem tersebut dijangka ditayangkan kepada umum pada bulan Ogos 2014 nanti.