Baru-baru ini hangat diperkatakan mengenai personaliti media sosial Ryzal Ibrahim apabila ada netizen memintanya untuk membuat ujian DNA terhadap anak perempuannya Rina.

Tidak mengambil mudah dengan komen melampau itu, Ryzal berkata dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap individu berkenaan apatah lagi ia melibatkan maruah.


BACA: Diminta Buat Ujian DNA, Ryzal Ibrahim Nak Saman Netizen?

“Berkenaan komen DNA fitnah itu saya akan jumpa peguam di Kuala Lumpur selepas urusan saya di Kelantan selesai.

“Sejauh mana dia berada, dia akan kesan dengan bantuan PDRM dan SKMM serta seret ke mahkamah. Ini bukan soal hati tisu, ini soal maruah yang mendatangkan aib keluarga,” katanya.

Katanya lagi, sebelum ini dia turut berdepan komen melampau tetapi dia hanya memaafkan namun kali ini dia perlu mengambil tindakan undang-undang bagi mengelakkan dirinya diperlekehkan.


“Saya tidak ambil tindakan ukomen sebelum ini, saya maafkan namun kali ini dia cabar undang-undang.

“Public figure bukanlah platform untuk netizen melepaskan pelbagai tohmahan. Mereka punya maruah dan harga diri.

“Ketika saya buat silap, saya minta maaf, saya bagi kerjasama polis dan bayar ganti rugi. Jadi, apa salahnya kita berikan sedikit pengajaran sepertimana saya lalui,” katanya.

Terdahulu, Ryzal berang dengan komen ditinggalkan seorang netizen memintanya membuat ujian DNA berikutan wajah anak perempuannya, Rina dikatakan tidak mirip dengan wajahnya.