Berdepan episod putus tunang tahun lalu, bagaimanapun pelakon Atikah Suhaime dikatakan sudah pun bertemu pengganti dan sedang hangat bercinta dengan seorang ahli perniagaan, Datuk Lokman Teh.

Perkara itu disahkan oleh pengurus kepada pelakon itu iaitu Nia Adlina Aishah. Bagaimanapun, pasangan itu belum melakukan sebarang persediaan untuk melangkah ke fasa seterusnya.

BACA: Netizen Teruja Atikah Suhaime Belanja Foto Terbaru

“Setakat ini, dia sedang hangat bercinta. Namun, belum ada sebarang persediaan untuk berkahwin dilakukan,” katanya kepada Harian Metro.

Difahamkan, Atikah berkenalan dengan Lokman pada Julai tahun lalu empat bulan selepas hubungannya dengan penyanyi Awi Rafael berakhir. Atikah kini berada di Singapura menunggu pintu sempadan dibuka semula untuk kembali bekerja.

“Buat masa sekarang, dia masih berada di Singapura. Jadi, tak boleh nak buat sebarang persediaan apa-apa. Apa yang dia nantikan adalah pintu sempadan dibuka semula kerana dia nak kembali bekerja,” katanya.

Sebelum ini, Atikah pernah mengikat tali pertunangan dengan penyanyi yang juga berasal dari Singapura, Awi Rafael sebelum putus tunang pada 14 Mac 2019, iaitu tiga hari sebelum majlis pernikahan berlangsung.