fbpx

Masuk jer tahun 2023 ni, semakin ramai yang dah mula gunakan rangkaian 5G di Malaysia. Habis je fasa percubaan 5G tahun lepas, memang semua ternanti-nanti tawaran daripada pembekal perkhidmatan masing-masing. Hari ini, boleh dikatakan semua pelan telefon dan telefon pintar terbaharu dah ada 5G.

Liputan 5G di Malaysia juga dah mencapai hampir 80% sejak dilancarkan, jadi tak hairanlah mereka yang belum lagi bertukar ke rangkaian 5G ni rasa sedikit FOMO. Manakan tidak, selain kelajuan data 20X lebih laju berbanding 4G, 5G juga mempunyai latensi lebih rendah. Maksudnya, aktiviti online seperti strim video atau main game akan jadi sangat lancar dan tiada gangguan. Nak muat turun aplikasi atau fail bersaiz besar pun hanya beberapa saat dah settle, awesome kan?

Tapi, dengar cerita ada yang tak berani nak upgrade ke 5G lagi sebab rasa kos peranti dan pelan 5G ni mahal. Kalau macam tu, korang wajib pertimbangkan tawaran 5G daripada U Mobile sebab telco ni cover semua keperluan 5G korang tak kiralah korang ni pengguna prabayar atau pascabayar.

Atau nak memudahkan korang paham, dengan 5G ni korang boleh buat macam-macam termasuklah muat turun aplikasi tanpa gangguan dan pengalaman device sharing yang lebih awesome.

Dan untuk pengetahuan korang, dengan 5G ni, semua syarikat telekomunikasi menggunakan rangkaian and kelajuan yang sama dan sama laju! So tak payah risau dah untuk fikir line mana lagi bagus or lagi laju. Cari je pakej yang terjimat.

Okey lah kami tak nak cerita banyak, jom kita tengok plan apa yang U Mobile tawarkan untuk korang. Confirm korang tak kan berpaling tadah dah bila tahu plan dari U Mobile ni.

Liputan 5G Sepenuhnya Sehingga 1,000GB Data 5G

Bagi korang yang malas nak top-up dan beli data, lebih baik korang ambil plan U Postpaid bagi pengguna postpaid.

Kalau korang nak tahu, pelan postpaid dengan U Mobile kali ini menawarkan data 5G sehingga 1000GB! Ada 3 pelan yang disediakan dengan data 5G termasuklah U Postpaid 38, 68 & 98. Enjoy habis kali tu. Kalau tak percaya cuba lah dulu.

Paling awesome sekali 1,000GB data 5G boleh dikongsi sehingga 6 talian U FamilyShare pada hanya RM38/talian. Sesuai untuk korang yang nak buat pakej family dalam masa yang sama nak berjimat.

Prepaid Pun Boleh Enjoy Plan Ni? Biar Betul!

Buat geng budak sekolah dan geng-geng yang jarang pegang phone korang juga boleh layan liputan 5G yang super duper laju ni hanya di U Mobile. Paling best, semua plan prabayar disertakan dengan data 4G dan panggilan tanpa had.

Lebih menarik lagi, bagi yang melanggan plan U25 korang korang boleh tebus data 5G dengan Speed Booster selama 1 jam setiap hari. Manakala plan U35/U40 korang boleh tebus Unlimited 5G Weekends yang memberikan korang data 5G tanpa had setiap Sabtu dan Ahad.

Bagi yang langgan pelan U40 korang juga boleh menikmati hotspot tanpa had! Jangan risau korang yang dah selesa dengan plan U25 dan U35 pun boleh jer layan hotspot tanpa had, hanya tambah RM5 je.

Menariknya, dengan plan prepaid U25, U35 dan U40 korang boleh jer topup online dengan apps MyUMobile dan paling best boleh enjoy credit advance dengan perkhidmatan CreditSOS. Nak share credit dengan member pun no hal lah. Semuanya boleh bila dengan UMobile!

Bukan tu saja, bila dah join U Mobile ni korang boleh lah usha phone yang ada di telco ni. Jangan risau korang boleh je layan 5G dengan plan yang disediakan. Ala senang cerita orang kata devices bundle. Ha yang kaki telco mesti faham term ni kan!

Jangan tak tahu, di U Mobile korang juga boleh dapat pakej line dan telefon tau!

Untuk plan U PayLater korang boleh nikmati 0% Instalment dengan fleksibiliti pembayaran sehingga 24 bulan, tanpa faedah. Manakala plan U SaveMore pula penjimatan yang tiada tandingan pada peranti. Senang cerita semua boleh enjoy dengan U Mobile.

Korang hanya perlu 3 benda ni untuk menikmati rangkaian 5G:

  1. Hanya perlu langgan pelan prabayar atau pascabayar 5G
  2. Gunakan telefon berkemampuan 5G
  3. Akhir sekali,  korang kena pastikan kawasan korang ada liputan 5G

Ha, tu je! Jadi apa tunggu lagi kalau tak nak jadi seorang yang Fear Of Missing Out (FOMO) nikmati sendiri kuasa 5G sekarang serendah RM25/bulan!

Jangan lupa layari laman rasmi U Mobile untuk maklumat lanjut. Boleh lah korang selidik lagi info apa yang korang nak tahu.

[wpcode id=”152730″]