fbpx

Jangan Biarkan Kencing Manis Ragut Kebahagiaan Hidup Kita

Ramai sedia maklum yang kencing manis atau nama saintifiknya diabetes merupakan satu pembunuh senyap yang banyak meragut nyawa rakyat Malaysia sejak sekian lama.

Namun ramai yang beranggapan bahaya penyakit kencing manis ini hanya menyerang mereka yang berumur dan mempunyai masalah berat badan serta mengamalkan gaya hidup tidak sihat sahaja.

Kencing manis ini juga boleh disebabkan oleh cara pemakanan tidak sihat, faktor keturunan dan peningkatan umur seseorang.


Namun statistik terkini membuktikan yang kini sesiapa sahaja boleh diserang penyakit kencing manis ini yang boleh disebabkan oleh persekitaran dan gaya hidup yang tidak sihat — dan jumlah pesakit diabetes di kalangan generasi muda juga semakin meningkat.

Antara simptom anda mempunyai potensi untuk diserang kencing manis adalah luka yang lambat sembuh, kerap berasa dahaga, kerap kencing waktu malam, sering kebas pada kaki & tangan dan berat badan menurun dengan drastik.

Jika kencing manis tidak dielakkan atau cuba dicegah dari peringkat awal, ianya boleh mengundang komplikasi seperti kerosakan buah pinggang, sakit jantung, angin ahmar (stroke), kerosakan retina mata dan masalah saraf.

Semua komplikasi ini akan memberikan impak yang besar terhadap kehidupan seseorang itu selain memerlukan masa yang banyak untuk berulang alik ke hospital untuk mendapatkan rawatan yang berpanjangan.

Belum lagi kita fikirkan kos rawatan hospital termasuk ubat ubatan yang tinggi, pastinya anda mahu elakkan diri dari sebarang penyakit kronik seperti kencing manis ini.

Setiap penyakit kronik seperti kencing manis ini mampu kita cegah dengan langkah awal seperti mengamalkan Jus Nusantara Gold yang tidak memiliki sebarang gula — sangat sangat bagus untuk mencegah & merawat kencing manis.

Jus Nusantara Gold juga mampu memberikan tenaga dan kecergasan kepada penghidap penyakit kencing manis yang akan cepat berasa letih dan lemah.

Gabungan makanan sunnah & herba yang ada di dalam Jus Nusantara Gold dipilih dengan teliti oleh pakar untuk rawat diabetes jadi anda tidak perlu susah payah cari sendiri herba herba ini kerana ianya terkandung dalam satu botol Jus Nusantara Gold.

Dengan mengamalkan Jus Nusantara Gold ramai yang mampu merawat kencing manis, mengawal dan turunkan bacaan gula dalam darah, rawat luka berpanjangan selain merawat masalah rabun disebabkan penyakit kencing manis ini.

“Saya menderita diabetes. Alami luka teruk di jari tengah. Alhamdulillah, selepas satu minggu minum Jus Nusantara Gold luka dah kering, isi dah mula tumbuh. Cukup 2 minggu, keadaan jari sudah pulih seperti sediakala,” ujar salah seorang pengguna Jus Nusantara Gold.

“Alhamdulillah, dalam masa 10 hari, luka semakin kering setelah tujuh bulan bernanah. Selepas 2 minggu, luka tersebut kering sepenuhnya”

Ramai juga yang telah memberikan testimoni mengatakan pengamalan Jus Nusantara Gold secara konsisten telah membantu mereka untuk merendahkan bacaan gula dalam darah selain turut mengawal darah tinggi dan penyakit saraf.

Jus Nusantara Gold memang menjadi pilihan ramai ketika ini kerana ianya dihasilkan dengan herba-herba tempatan terbaik dunia (pati herba asli) seperti Lempoyang, Temu Hitam, Biji Selasih, Temulawak, Halia Bara, Cekur, Ibu Kunyit, Halba, Bunga Cengkih, Kulit Kayu Manis, Lada Hitam dan lain-lain.

Selain diminum untuk mengawal kencing manis atau diabetes, Jus Nusantara Gold juga bagus untuk sakit lutut, tekanan darah tinggi, kolesterol, buasir, gout, sakit lutut, sendi, saraf, rawat luka dalaman dan luaran, gastrik dan stroke.

Jus Nusantara Gold tidak mengandungi sebarang bahan terlarang yang tidak dibenarkan. Rasanya yang masam masam manis memang sedap dan digemari ramai juga sesuai untuk diamalkan setiap hari kerana tiada kandungan gula memang sesuai untuk mereka yang berisiko menghidap penyakit kencing manis.

Jus Nusantara Gold juga Sesuai diamalkan oleh lelaki dan perempuan seawal usia 4 tahun sehingga mereka yang bergelar warga emas.

Jus Nusantara Gold mampu memberikan kesan yang tidak dijangka hanya seawal 2 kali pengambilan. Dengan harga asal RM148 untuk 500mL, memang berbaloi dengan kualiti dan khasiat yang diberikan.

Jika anda berminat untuk mendapatkan harga promosi Jus Nusantara Gold boleh klik http://60192122005.wasap.my. Kami jamin harga yang menarik untuk kesihatan hidup anda.

Untuk keterangan lanjut boleh layari laman web www.almas.com.my, Facebook rasmi ALMAS Beauty & Health atau Instagram @almasbeautyhealth.