ERA fm Kembali Rampas Takhta Radio Nombor Satu Dengan 4.8 Juta Pendengar | ROTIKAYA

Oleh RotiKaya Staff pada
02 May 2012, 4:05PM

Ini berita baik untuk semua peminat hiburan yang suka mendengar radio ketika pergi kerja, sangkut dalam kesesakan lalu lintas atau sekadar membuang masa kerana talian internet terputus, Era FM kembali merampas takhta sebagai radio nombor satu Malaysia.

Keputusan yang baru sahaja di’keluarkan oleh Pengukuran Pendengar Radio Nielsen untuk fasa pertama tahun 2012 menunjukkan yang lima daripada lapan stesen radio kelolaan AMP menduduki carta 10 radio paling popular di’Malaysia.

Dan, senarai di’dahului oleh Era FM dengan mencatatkan jumlah pendengar seramai 4.8 juta secara keseluruhan dan di’ikuti rapat oleh Sinar FM yang mencatat 4.7 juta pendengar & di’ikuti THR (Raaga & Gegar) dengan 1.73 juta pendengar yang majoriti berada di Pantai Timur. 

Sebuah lagi stesen radio kelolaan AMP, Hitz FM terus menguatkan penguasaan sebagai stesen radio berbahasa Inggeris nombor satu Malaysia dengan jumlah pendengar 2.0 juta orang — tertinggi pernah di’catatkan oleh mana mana stesen radio seumpamanya.

Tahniah buat AMP atas kejayaan menempatkan stesen stesen radio kelolaan mereka untuk menjadi yang terbaik dalam industri ini terutamanya peningkatan drastik ERA fm yang kembali menjadi kegemaran pendengar radio di’Malaysia.


Komen & Lain-lain

Ada komen? Tinggalkan di'sini ...