UPDATED (4/1): Salahkah Saya Jawab Telefon Tunang? – Memey Suhaiza melalui mStar Online hari ini. Fuh berani.


Kalau anda ahli Dewan Bahasa & Pustaka, bahasa yang di’gunakan Abby Abadi ini pasti cukup asing buat anda. Mari kami jelaskan situasi’nya.

Hari ini seperti semua sedia maklum adalah hari persekolahan pertama untuk sessi tahun 2011 & seperti ibu bapa lain’nya, Norman Hakim & Abby Abadi masih bertanggungjawab menghantar anak mereka ke sekolah.

Pagi tadi, mungkin sampai giliran Norman Hakim untuk menghantar anak mereka ke sekolah & dek kerana mereka sudah tidak serumah (obviously), Norman Hakim lewat tiba ke rumah Abby Abadi.



Abby Abadi menelefon Norman Hakim dengan tujuan untuk bertanyakan tentang kelewatan bekas suami beliau & Memey Suhaiza di’dakwa mengangkat panggilan itu.

Dengan ayat ringkas, Memey Suhaiza menjawab panggilan telefon Abby Abadi, “Kejap kejap, abang tengah siap”.

Abby Abadi yang sebenarnya sudah tahu akan kelakuan mereka bertanya,”Perempuan gatal, tak malu ke angkat call aku ni? Bangga sangat tunjuk duduk serumah”

Memey Suhaiza dengan penuh sopan menjawab,”Biarlah. Sibuk je!”. Itu’lah ceritanya. Bersempena dengan buka sekolah hari ini, kami mengarang satu cerita berdasarkan status Facebook.