fbpx

Tidak Sah Rujuk, Sham Kamikaze & Isteri Telah Cerai Setahun Yang Lalu

Menarik kisah sekitar penceraian Sham Kamikaze & Faraliza Abdul Jabar di’mana pasangan ini telah di’sahkan bukan suami isteri semenjak 1 September 2011 yang lalu.

Kisahnya, Sham Kamikaze pernah melafazkan cerai terhadap Farazila pada 1 September 2011 namun kembali rujuk pada 16 September tahun sama tanpa merujuk mahkamah.

Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam hari ini mengesahkan yang pasangan ini sudah bukan suami isteri sejak tarikh lafaz cerai tersebut kerana rujuk tidak mengikut mazhab Syafie.

Dalam laporan mStar Online hari ini, pasangan ini telah kembali tinggal bersama selepas ‘rujuk’ sehingga Farazila memfailkan penceraian pada 30 Ogos 2012 yang lalu.

Oleh kerana status suami isteri mereka sudah tidak wujud sejak setahun lalu, mahkamah arahkan Farazila membatalkan permohonan cerai yang telah di’buat sebelum ini.

“Secara dasarnya ada hikmah saya memfailkan permohonan cerai pada 30 Ogos lalu kerana ia telah menyelesaikan kes lafaz cerai dan rujuk yang dibuat oleh dia (Sham) sebelum ini.

“Saya lega kerana segala-galanya telah selesai hari ini (Khamis) dan berharap akan lebih tenang selepas ini,” kata Farazila kepada media ketika di’temui di luar mahkamah, semalam.