fbpx

Pada April lalu, Sarah Hildebrand mengambil keputusan untuk mengundurkan diri daripada dunia seni selepas tujuh tahun bergelar pelakon.

Bagaimanapun, Sarah tetap lagi menjadi perhatian ramai terutama netizen yang tidak berhenti memberikan komen hinaan kepadanya.

BACA: Sarah Hilderbrand Umum Undur Diri Dari Dunia Hiburan

Baru-baru ini, menerusi Insta Story, Sarah ada memuat naik komen netizen yang memanggilnya ‘perempuan sundal’ kerana berkahwin dengan jejaka kacukan Filipina-Amerika, Otto Gillen.

Menerusi entri itu, Sarah juga nekad untuk meninggalkan Malaysia untuk memulakan kehidupan baru di Amerika Syarikat dan tidak akan kembali lagi. Malah, Sarah turut meluahkan rasa kesal apabila komen tersebut adalah daripada seorang yang beragama Islam.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sarah Hildebrand (@sarahhildebrand)

Dalam satu entri di Instagram, Sarah berkata dia merasakan sangat bertuah kerana diberi peluang untuk berhijrah untuk memulakan kehidupan baru.

Sarah juga berharap suatu hari nanti mentaliti rakyat akan berubah serta berharap Malaysia akan menjadi sebuah negara lebih sihat.

Terdahulu, Sarah pernah mencetuskan kontroversi apabila membuat keputusan untuk tidak bertudung pada Oktober 2020 selepas setahun mendirikan rumah tangga.