Sorok Dadah Dalam Dubur, Benjy Ditahan Di Medan
Oleh RTKY Staff pada
21 April 2017, 8:04AM

Jika sebelum ini pelakon Benjy yang juga merupakan anak kepada allahyarham Azean Irdawaty pernah empat kali didakwa kes dadah sekitar tahun 2015, kini Benjy ditahan di Medan, Indonesia kerana membawa dadah ke negara tersebut.

BACA: Benjy Didakwa Edar Dadah & Berdepan Hukuman Mati

Menurut Ketua Pengawasan dan Pelayanan Kastam dan Cukai Lapangan Terbang Kualanamu, Zaky Firmansayah, Benjy diberkas setelah dua paket syabu berjaya dikeluarkan dari duburnya oleh pasukan keselamatan Indonesia selepas dia mendarat di Lapangan Terbang Kualanamu, Medan.



“Setelah dilakukan pemeriksaan, ditemukan dua bungkus syabu seberat 14 gram yang disembunyikan di duburnya. Suspek mengaku membeli syabu daripada seseorang di Kuala Lumpur”, katanya yang dipetik dari portal detik.com.

Sementara itu, sehingga kini Benjy masih ditahan untuk siasatan di sebuah balai polis di sana. Sementara itu, melalui laporan BH Online, bapa Benjy, Khairil Anwar ZM Rashidi berkata, dia tidak merancang untuk ke Indonesia bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai anaknya itu.

“Saya tidak mempunyai sebarang perancangan untuk ke Indonesia kerana tidak mampu, lagi pun untuk apa saya ke sana?
Saya dimaklumkan mengenai perkara ini pun selepas mula dihubungi oleh pihak media. Saya tidak ada apa yang hendak dikomen. Saya juga tidak boleh nak bercakap lama kerana tidak sihat,” jelasnya. (rtky/s)


Komen & Lain-lain
85 komen untuk “Sorok Dadah Dalam Dubur, Benjy Ditahan Di Medan
  1. mami says:

    Assalamualaikum selamat pagi

          1. Kak NaM says:

            Besarnyer luba@& bontot dia ni….boleh masuk dadah 2 peket….eiii patut la ramai gay!!!!!

          2. Kak NaM says:

            Amboi rotikaya!!!!!cerita pasal bontot pun x leh ke….

          3. Kak NaM says:

            Ok..cerita pasal faye ngan azmi je ok!!!!hahahha

          4. Dedaun Comel says:

            Jangan la doakan dia sila meninggal la apa la.. doakan beliatu semoga bertaubat, insaf dan kembali ke jalan yang benar..

          5. spear says:

            biasa r hishamuddin kn pkcik dia 2 asyik lpas je. Kabel besar

        1. spear says:

          5x tau msuk ni bukan 1 2x. Xpernah msuk pusat thanan cm dato jamal,ameng,salem,zamani,radhi 2 asyik buat hal je smpai dato fernadez n ayah sndri pun dah mlas nk bntu xtau nk buat cmne smua serahkan pda pihak sna.

        1. Kak NaM says:

          Geli nyer tgk benjy ni…dgn rambut botak!!!!!hisap dadah plk tu!!!!ntah ape2…nmpk mcm perogol pun ada….benci aa lelaki cam ni
          #love azmi only

    1. Pinky says:

      Ni mesti ada org terdekat bocorkan rahsia, mcm mana pihak berkuasa boleh kesan duduk dlm jUb0r??

  2. biru says:

    Hahaha.

  3. Rondoletti says:

    Wow, bawak dadah ke Indon. Seriously menempah maut sbb kat sana hukuman mati menunggu. Betulkan jika saya salah.

  4. brutal utara says:

    Wa’alaikumussalam.. selamat petang..

  5. Assalamualaikm sejhtera selamat pagi sama ko..

  6. Dah buat ketawa kelakar ko..

  7. Apa sudah yg berlaku benjy ambil pembawa dadah jangn buat kena bekerja tu. Sebb minta duit untuk dadah itu.

    1. brutal utara says:

      Habis jahanam bahasa di buat ko.. cr kamus betul sikit! Hahaa

  8. Yayie says:

    Rondoletti aah depa tembak aje bukan hukuman gantung huhu

  9. ambil iktibar, jgn jadi hamba duit, hamba dadah. says:

    Bapa benjy pun dah give-up dgn anaknya tu.. malaslah dah dengan pangai Benjy tu kot. (Anyway, bapa tiri lah katekan).

  10. biru says:

    Kat malaysia 4 kali kena tangkap lepas…hahahaha.lawak2…4 kali tu..tinggi ilmu dia …byk bemda pelik kat malaysia ni..tp benar..kena kat indon kita sama2 la tgk.

    1. Sayu says:

      Betul…..Betul……Hebat artis2 Malaysia

    2. RK says:

      sama r cm pelakon yg aidil 2 pun lepas gak. Benjy lepas psal kabel besar hishamuddin kabelnya huhu

  11. Topohhh says:

    Mesti busuk syabu tu … sorok dalam buntut kan ???

  12. brutal utara says:

    Sulah bontot tuu.. ap hukumnya yaaa??

  13. brutal utara says:

    Kes Sulah bontot tuuu… ap hukumnya yaa?

  14. ajmal says:

    Benjy ni sila meninggal jela.. Kuarga dia pn dh giveup ngn dia.. Pengajaran demi pengajaran pn mengajar apa kt dia.
    To Indonesia, shoot him to death. Sbb dh kategori makhluk perosak. Sekian

  15. brutal utara says:

    Mangkuk betoi la RK niii! Ayat xdak unsur lucah pun dia block. Ak ayat org bijaksana,xdak seks² niiii.. geram toi ak. Ishhhh..

    1. Kak NaM says:

      Samalh kak nam….kak nam pun kena block!!!ingat kak nam hadap ke cerita lucah ni…kak nam lg geli…

      1. brutal utara says:

        Kak Nam la ni.. duk asyik faye ngn azmi jaa.. smpai RK pn anggap kak Nam bawa unsur bahaya.. haha

      2. RK says:

        tau xpe. Org lain ayat maki gile2 pda org lain skit pun dia xcaras juz bila buat tguran skit smua dia caras. Kroni dia atau dia sndri kot. Yg ni xnk block gak? 2r aku dh ckp lain kali buat blog yg bila org nk komen kena msukkn email sbnar n log in password baru boleh dtect spe pelakunya klau apa2 hal cm blog kreta. Apa dah.

  16. Tak mungkin malaysia mesti undang jangn buat dadah semua buang baik la.. benjy dapat tahu yg bukan betul. Tapi saya ada otak nmpk dia diorang dadah mlysia…

  17. Kalau tak pandai guna kah otak knapa ko tak tahu nmpk dia benjy yg tak bersalah tu..

  18. Sebab indonesia kat diorang mlysia pembawa ke indonesia dadah itu. Tapi benjy yg tak bersalah faham

  19. brutal utara says:

    Sedap ka masuk kat bontot??

  20. brutal utara says:

    Sakit tuuuuu……

  21. Awak mesti menjaga sihat jangn skali sakit ok..

  22. Mereka terganggu kat topup sibuk tunggu kejap,

  23. GIGI KAPAK says:

    DIA GIVE UP IN LIFE.. DAH TERTULIS TAKDIR DIA MCM GINI.

  24. brutal utara says:

    Penagih ni mmg susah nk berubah. Lebih² lg yg tegar. Ak penah jumpa ramai penagih. Byak gk yg ada niat nk berubah n usaha nk berubah. Tp mereka gk perlu sokongan keluarga ngn masyarakat. Kalo semua pndang serong,susah la depa nk berubah.

  25. brutal utara says:

    Ubat gk salah satu permulaan utk jd penagih. Lebih² lg ubat sakit kronik. Tp nk buat ncm mna. X mkn,sakit x kebah². Duk gntung ubat sajalah.. tp x la seteruk real dadah.

  26. peratijangantakperati says:

    menangis arwah mak kau benjy…dapat anak cenggini..
    dari hidup tak tentu hala…baik la kau merengkok dalam penjara atau hukuman mati je..

    sian mak bapak kau..

    bapak kau tgh sakit skg..dia pun dah tak kisahkan kau..

    haihhh

  27. Benjy akan dtg pnyakit yg tak makan lapar rindu cari duit kat bekrja brlakon..doa kah dia arwh al-fitnh..

  28. Orang tua says:

    hanya maut yg dapat menginsafkan dia ni…waallahualam.

  29. bond111 says:

    kantoi pn 14g je.bkn byk pn.dia nk rs msok penjara luar.penjara sini dh rs.dia dh pikir sbb tu dia bwk byk tu je.tkde la smpai kne tmbak kne pncung ke.lain la lau dia bwk 1beg jemes bond.

  30. Saya rasa dapat tahu nmpk benjy yg bukan tak ambil dadah tapi ada diorang dadah.. siapa tuduh oleh benjy knapa ?

  31. mira says:

    jika dah gian benda tu, habis lah, makan diri aje. Ni lah jadi nya bila kecik2 tak di ajar disiplin diri.

  32. Jangn biar saya mesti mngajar awak benjy tak buat dadah berdosa tau. Sakit perut skrg ke. Nak pergi tandas kejap? Hehe..

  33. brutal utara says:

    Baik bawak pompuan dr bawak dadah.. yee x? Haha

  34. Perempuan jngn buat kena dadah berdosa tau..serupa kat indonsia sakit perut?

  35. Sebb hebat betul ke malaysia tau. Diorang jahanm berani tuduh oleh benjy..

  36. rotibom says:

    Kesian dia. Dari segi hukum Allah dia memang salah. Dari segi hukum dunia pun salah. Sebab dadah kan. Bukan gula-gula 20 sen dekat kedai runcit. Tapi dari segi hukum humanity aku kesian dekat dia. Apa yang mebdorong dia ke arah itu?

    1) Kurang kasih sayang/ perihatin daripada ibu bapa?
    2) Kurang didikan agama/ sivik?
    3) Tekanan daripada orang sekeliling.
    4) Desakan hidup
    5) Mulut orang

    Kita siapa nak judge dia kan? Apa dia lalui selama dia hidup kita tak alami atau rasa. Jadi, di hari jumaat yang mulia ini aku doakan supaya aku kita semua di jauhkan daripada najis dadah ini yang boleh menghancurkan hidup kita.

    Sebagai manusia yang sama hidup dekat bumi ni jangan kita menambah lagi derita dan tekanan yang dia hadapi. Jom kita doakan dia ke arah kebaikan. Kita semua manusia bukan maksum. Kita tak tahu masa depan kita macam mana. Tak sedih ke kita tengok kalau ini anak kita? Sedih kan. Kalau boleh taknak benda ni jadi dekat kita kan?

    Siapa kita nak hukum dia? Kalau kita sesama islam kita bantu saudara kita. Itu yang islam ajar. Bukan menghina, mencaci, mendoakan bala dan bencana atas setiap kejahatan yang kita lakukan.
    Setiap manusia ada peluang untuk bertaubat. Setiap manusia ada peluang untuk berubah selagi nyawa masih di kandung badan.

    Berdoa dan jangan lupa Allah. Dan jangan kita pulak jadi tuhan menentukan hukuman atau ke syurga neraka kah dia.

    Kita sendiri kalau mulut hati tak di jaga belum tentu ke syurga.

    Aku bukan nak ceramah agama dekat sini. Tapi aku harap ada sedikit kesedaran di situ. Setiap orang sentiasa di uji. Bagaimana kita hadapi ujian itu terpulang pada kita. Allah kurniakan kita akal untuk berfikir. Al quran dan sunnah sebagai rujukan. Mari kita ke arah kebaikan dan jauh kan diri daripada kemungkaran.

    Semoga hidup kita beroleh keberkatan.

    Benji. Allah tidak akan mengubah hambanya kalau kita tak cuba ubah diri kita. Nak jadi baik memang susah. Nak jadi jahat senang je. Bila kita buat baik orang tak nampak dan pertikaikan tapi bila kita buat jahat?

    Renungkan dan selamat beramal.

    1. Ismaiza says:

      Sokong rotibom 100%

  37. rotibom says:

    Ingat. Kalau kita tutup aib orang. Allah tutup aib kita. Jangan jaja lagi cerita aib orang.

  38. Kalau saya jangn cerita tutup orang dalam malaysia ok la..doa dia al quran dpt zuriat. Ingat tau.

  39. brutal utara says:

    RK better tutup muka n nama benjy.. dh. Padam citer nii

  40. @rotijohnsatuikattepi says:

    #silameninggal

  41. Pa ku duli says:

    Maknanya lubang dubur benjy ni besa kot..sbab tu la dadah tu dpt sumbat masok dlm lubang jubo diee..eeee..yuckkksss.

  42. Pa ku duli says:

    Tekumut2 la lubang jubo die kan..ishhh. x sakit ker benjy??? Jari pun sakit nk masok jubo apetah lg dadah bebungkus2..muat ke lubang tu??? Msti dadah tu bau masyammm..haha. lubang jubo katekan..msti smua penah cium bau jubo sendiri kan…dh2 p cucuk jubo suami/ isteri/kekasih/skandal masing2 nanti..cmne bau nye??? Hahahhaaha

    1. brutal utara says:

      Tau ni masuk jari dlm jubo sakit. Penah try la tuu

  43. Pa ku duli says:

    Cmnelah agaknye polis indon cek benjy mase tu kan..mesti gelak dorang tgok benjy ni bogel..then korek lubang jubo tu..agak2 nye siapa yg korek eh..hahaha..xde video polis indon tngah korek ker???hurmmm

  44. Knapa ko polis yg buat kata xmngkin tuduh kat benjy kalau masuk penjara xsabar aje lha.. siapa tuduh oleh benjy?

  45. Saya tak mahu cakap dalam indonesia untuk rahsia. Dari pak cik sklurga rahsia.

  46. Siok says:

    Manusia paling bodoh ni…

  47. Jemah says:

    mana bapak kandung benjy???? dengar citer bapak dia org berpengaruh jugak… sbb tu byk kali buat hal dadah dia boleh lepas… tapi kali ni kt indon! habis ler kau benjy… sana hukum mati terus lahhh… elok sgt tu! kesian arwah mak kau… kalau dia masih ada mesti dia SANGAT KECEWA ada anak mcm kau

    1. hishamuddin hussien says:

      aku yg berkaitan ngn beliau

  48. Dia manusia yang menjadi giler itu.

    1. brutal utara says:

      Ko kot gila. Bahasa pun dh mcm org mental dh.haha

  49. Saya tak ada agak gila dimana tau. Bahasa dah habis diorng mental dri sapa?

  50. B59 says:

    mohon pihak berkuasa mengambil langkah pencegahan dgn memeriksa juga jubor artis artis yg lain… silap haribulan akan terjumpa yg berkilogram pulak

  51. Saya rasa tak faham apa sudah yg berlaku kat artis akan terjumpa bahgia bersama sapa tau…

  52. Selamat semalam penat nak tidur esok bsambung lha…

  53. Muhammad.Alit says:

    Luar biasa sungguh kebodohan si Benjy itu.

    1. Macik ani says:

      Bahasa apa da org tu pakai, skit pula prasaan mmbacanya. Baik amek tusyen karangan..hihihihi..dr td dok cuba fahamkan..tp geram saja yg dpt.. huhuhu

  54. Ismail says:

    Jangan la kita menghukum seseorng…apa yg terjadi pasti ada hikmah disebalik nya..hanya benji dn allah swt shaja yg tau…

  55. Tak tahu tanya awak muhmmad katanya bodoh pada benjy apa saja,

  56. Kalau siapa pakai dah diorang indon dadah perhatian itu. Tak apalh geram biar dia..

  57. Jangn kita pasti tngok seorang layan mau. Bskrg habis tutup rotikaya.com…nanti tak sbalik chat awak. Bye!!

  58. Sokong tak ada pulak anda dpan rotibom napa..

  59. Tak sedap hati masuk kat bontot hahaaa??

  60. Mawarputih says:

    Benci lh dgn si eleena ni..Komen ntah ape2..Benci la..Benci la..

  61. Eleena yang bergurau tak benci lh ko..

  62. Chottt says:

    Dimana sj negara manax pun,,, kalau pihak brkuasa perhati kan mcm ada yg tk kena, mesti akan di pangil,disoal dan disiasat,, pihak narkotik lebih tahu dan arif walaupun masa pemeriksaan tidak ditemui bukti terhadap suspek,, sekiranya suspek mencurigakan akan dibuat pemeriksaan dalaman diberi ubat cecair dan akan dipam kedlm lubang buntut suspek,, tksmpai 1 minit perut akan bergelodak kadangx ada yg tk sempat buka seluar abis smua dlm perut akan tendang keluar spt org cirit birit,,, bukanya nk jolok jari dan mcmx pndngan smua,, kalau nk cuba buat,,kt farmasi pun ada jual, botol kecik mcm botol eyemore,, cuma titiskan 2 atau 3 titis dan tungu hasilnya,,, slamat mncuba,,,zzZZZ,,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *