Ruhainies Belum Sedia Untuk Tutup Aurat
Oleh RTKY Editor pada
21 April 2017, 11:04AM

Biarpun sudah mengerjakan ibadah umrah pada Febuari lalu, Ruhainies memberitahu dirinya masih belum bersedia untuk menutup aurat. Walaupun ramai yang berharap pelakon itu mula berhijab namun bagi Ruhainies, biarlah hidayah itu dapat sendirinya tanpa dipaksa.

BACA: Mesra Dengan Lelaki, Ruhainies Nafi Dirinya Playgirl

“Orang akan kata balik umrah kena bertudung dan tutup aurat. Saya tetap akan jaga tingkah laku dan pemakaian agar tidak terlalu terdedah. Saya pun dari dulu tidak terlalu seksi. Saya akan lebih menjaga selepas ini sebab orang pun sudah tahu saya pergi umrah”



“Benda ini isu sensitif tetapi kalau hidayah itu sampai, saya terbuka. Saya pergi ke sana dua minggu. Tetapi mak dan ayah saya pergi dahulu, saya pergi dengan produksi seminggu selepas itu. Saya pun sudah lama merancang untuk bawa orang tua ke Mekah. Kebetulan saya ada penggambaran, jadi saya bawa mereka ke sana,” katanya kepada Projek MMO.

Terdahulu, Ruhainies bersama kedua orang tuanya telah berlepas ke tanah suci bagi menjalani penggambaran sebuah program televisyen. Disamping itu, mereka turut tidak melepaskan peluang untuk mengerjakan ibadah umrah ketika di sana. (rtky/w)



SUMBER
Projek MMO

Komen & Lain-lain
20 komen untuk “Ruhainies Belum Sedia Untuk Tutup Aurat
  1. Kak NaM says:

    Kena jumpa laki cam azmi…baru terbuka hati nk bertudung….sabar…bakal menyusul…suka btul azmi…..manis btul senyuman dia dlm video2 kat ig…sweet giler

  2. zim says:

    bila dah betul2 bersedia dan hati tidak berbelah hati, maka boleh lah tutup aurat bila seru tu dah datang. Buat perkara baik yg di saran agama dgn rela hati tanpa paksaan dari mana2 pihak.

  3. brutal utara says:

    Hidayah akn dtg juga nanti..

    1. Ali rafai says:

      Pakai tudung nak kena hidayah? Artis ni kadang2 tak xcerdik. Kasihan budak ni. Hidayah ooo hidayah

  4. brutal utara says:

    Jgn jd cm kak Nam,dh jd bini tua azmi pn masih x sedaq diri.. dh tua kerepok pn ..

  5. @rotijohnsatuikattepi says:

    sebelum tutup mata kena bersedia gak

    1. Ayam says:

      Kak Nam… Bini tua azmi…..

      1. brutal utara says:

        Kak Nam ayaq banyak sgat. Smpai banjir tsunami.

  6. Ras says:

    Memakai baju adalah menutup aurat. Kalau pakai baju terdedah payudara atau telanjnag x pki baju, ni baru kategori tidak menutup aurat.

  7. kambing says:

    sukahati ko lah. ko tu pun bukan nya cun tersentil aje aku tengok. Nora Danish jugak yg comel

  8. Kapal selam says:

    Gigih dia control bibir terkemut kemut posing nak kasi nampak macam Nora Danish. Bila dia bukak mulut…Potong stim…Nampak muka kampung dia.
    Ni lah satu satu nya artis yg bergambar tak buat duck face muncung muncung macam datuk Vida. Sebab kalau dia buat duck face selfie…. RABAK siut….

  9. Ras says:

    Alhamdulillah. Kita semua menutup aurat. Tak kira yg bertudung atau tidak. Bila mati amalan kita di terima Allah. Yg baik dpt pahala. Yg jahat mcm fitnah, tipu, rompak, sekutu Allah semua di laknat. Islam adalah utk kesejahteraan manusia dan manusia. Bukn setakat Allah dan manusia.

  10. 3H says:

    Mengerjakan umrah adalah 1 ibadah. Beruntung bagi mereka yg bkemampuan melakukannya (ada duit & badan sihat) tpi kena igt ibadah ni hnya 1x dterima Allah S.W.T. Jika lain hari kita mengerjakan lagi ia cuma dikira sbgai mnziarah bukan melakukan ibadah. Moga djauhi dri pkara bruk & moga tbuka pinti hati utk Allah S.W.T. ameen

  11. Ali rafai says:

    Apa peranan dalam industri pun tak tahu. Lama2 jadi kayu jati

  12. Muhammad.Alit says:

    Wahai kaum wanita melayu sekalian.Taatlah terhadap perintah Allah S.w.t. Sebelum anda kena laknat oleh Allah S.w.t.

  13. Muhammad.Alit says:

    Jangan jadikan industri seni itu sebagai alasan untuk mencari sesuap nasi.Sehingga sanggup menggadai maruah diri sendiri.

  14. Muhammad.Alit says:

    Janganlah gadai maruah kerana wang.Sebab.Kalau maruah dah rosak.Hidup pun dah tak ada gunanya lagi.Fikir-fikirkanlah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *