Neelofa Jadi Pilihan Majalah Forbes


Oleh RTKY Staff pada
20 March 2017, 10:03AM

Berdiri di atas kredibiliti usahawan wanita berjaya, Neelofa baru baru ini berkongsi sesi penggambaran bersama majalah Forbes Asia, sebuah majalah berinformasikan perniagaan di rantau ini.

BACA: Neelofa Tidak Setuju Cara Sharnaaz Ahmad



Perkara tersebut sekaligus membuatkan peminatnya kagum malah dalam masa yang sama membuatkan lebih ramai wanita yang mahu turut berjaya sepertinya. Walaupun dalam muatnaik video di Instagram tersebut, Neelofa tidak terlalu bercerita lebih mendalam tentangnya.

Apa yang pasti, kejayaan ini pastinya membuatkan Neelofa untuk terus berjaya dalam bidang perniagaan. Bagus juga sekali sekala keluar cerita mengenai kejayaan Neelofa berbanding kisah cinta yang sehingga kini masih belum pasti jawapannya.



Apa pun, good luck buat Neelofa dan semoga apa yang diusahakan oleh pelakon dan pengacara wanita ini akan sentiasa mendapat sokongan peminat. (rtky/s)


Komen & Lain-lain
43 komen untuk “Neelofa Jadi Pilihan Majalah Forbes
  1. samsiah idris says:

    Tahniah buat neelofa!tapi jangan terlalu lena d “buai mimpi” berpijak lah d bumi nyata!

          1. ok, x pernah beli forbes…baca kt online aja.

          2. Neelofa tetap menjadi pilihan saya.. kerana Adam dan Hawa saling melengkapi

          3. Tanda PRU bakal muncul..
            1. Akan munculnya makhluk menyerupai menteri yang tiba2 datang ke pasar2 malam dan ada yg datang kerumah2 penduduk..
            2. Menteri2 mula menanggalkan baju kot dan mula menunjukkan muka masing2 di kawasan pendalaman dan ada yg mimikul kampit beras dan hamper.
            3. Jalan2 kampung yg berlopak mula diturap dgn tar.
            4. Upacara pecah tanah disana sini utk pembinaan bangunan2 seperti hospital dan sekolah.
            5. Bantuan beras sekampit, gula 2kg dan susu 2 tin kpd org2 kampong.
            6. Menteri2 akan menyuapkan makanan kepada orang2 tua atau orang kurang upaya lalu disebarkan dimedia2 akhbar.
            7. Harga minyak akan diturunkan 5 sen setiap liter
            8. Pak Menteri akan makan bersila dg orang orang kampung
            9. Pak Menteri tetiba kenal dg orang yg selama ini dia tak pernah kenal.
            10. Akan ada orang besar yang akan ditangkap disebabkan makan rasuah

            SESAPA YG KUAT IMANNYA INSYAALLAH TERSELAMAT AKAN TIPUDAYANYA…

            Jangan Undi Lagi Barisan Najib. BN.

    1. Ahmeng says:

      Aku x minat lopa, tp aku rasa dia bagus x sebok gosip murahan. Biarpun hanya peniaga tudung, dia dpt masuk forbes.

    2. anti dakwah galak says:

      attention seeker….

  2. dollydoll says:

    pelik gak aku jual tudung je….x kan org putih terkesima…..lain la kalu dato ct yg tersenarai terkaya …ni mesti ada sesuatu yg besar dibelakang yg merekomen…ampun patik.

  3. PHD says:

    Tak pyh la nak bandingkan ngan dato ct. Tgk la sape suami dia. Lofa ni even jual tudung je bisnes dia berjaya. Dah byk award dia dpt atas hasil usaha dia dlm bisnes. Dia juga dpt anugerah apentah dari isteri agung yg dulu tu sama ngan vivy yusof. Bangga la sikit dia bwk nama malaysia ni tak keje nak hentam je. Ni la melayu. Dengki x sudah. Mcm mane nak maju. Huhh

    1. Nonok says:

      Jual tudung apa nak bangga? tudung je kot, setakat sekeping alas kepala… tak payah nak bangga sangat la wei…

    2. Aku Bagi kau sedar mana level kau says:

      Kau nak sama kan Lopak dgn Vivy yusof dah cukup jauh panggang dari api!!!! Ini kan pulak dengan Tok Ti, mohon kau mereput…Tok Ti khazanah negara tahu tak, apa yg beliau dah capai dalam bidang seni si lopak tak akan pernah mampu tandingi…sila semak wikipedia tgk page Tok Ti vs Lopak , lopak kalah sebelum bertanding, dh kalah knockout dgn Tok Ti lagi nak lawan Vivy Yusof dalam bidang bisnes. Tak malu ke dah pasti kalah 2 kali berturut-turut. Lopak cuma layak duduk dekat bangku simpanan aje, mereput tunggu Tok Ti dgn Vivy Yusof injured baru ada chance masuk padang itu pun kalau coach pilih dia. Kalau coach pilih Asyallee tambah mereput Lopak.

      1. pungkoq hitam says:

        maaf x baik awak hina lopa. frankly skipping, lopa lg terkenal dari vivuyusof atau asyalli, mungkin mereka instafamous tp lopa mmg lebih terkenal di main stream media , walaupun ramai juga yg x suka dia.

        be objective. one more thing jgn la hina org utk naikkan idola hangpa. ular yg menusuri semak x hilang bisanya.

        mcm yuna, aku pun x minat dia tp hebat pncapaian dia. even tokti pun x mampu berduet dgn artis top yg jual album berbilion yg masih hidup. accept la kejayaan org walaupun kita x minat dia.

        1. Pungkuq puteh melepak says:

          Bontot hitam, Yuna pun bayaq utk berduet dgn Usher, pekara yg berbayar tak perlu dibanggakan. Kalau awk bagus org cari awk tapi kalau awk tak bagus awk cari org. Lepas abes berduet, duit pun habis jadi balik semula ke gua, itu tak membanggakan.

  4. Anti Neelopak says:

    Geli geli je neelofa…. muka macam haramjadah…………….

  5. Ras says:

    Sebab dia artis. Single. Byk kontroversi. Tudung pun laku.

  6. Lili says:

    Ini lah contoh melayu jatuhkan melayu. Perasaan hasad dengki pada bangsa sendiri. Cerminkan diri dan tanya psda diri sendiri apa pencapaian ksmu selain dari mengutuk orang. Jual tudung pun neelofa dah berjaya dan jadi hartwan.hey pengkritik bangsa melayu bahalol, kurang ajar, tak berotak, ini – kurangkan dosa kamu dan jgn menghabiskan masa kamu dgn buat kerja yg tak berfaedah. Sebagai orang melayu, saya malu sebamgsa dengan kamu yg kurang ajar. Kenapa kau letak otak di lutut. Tak malu ke mengeluarkan kata kata kesat. Tak ingat Allah swt ke. Mengutuk sesama Islam. Bodoh,, baholol kuramg ajar kamu pengkhianat bangsa melayu.

    1. ABC says:

      Hey Lili sundal, aku lagi kaya la dari Neelofa, apa barang setakat kaya macam dia tapi takde standard, Lili sundal ni dari golongan middle class agaknya…

      1. Mama says:

        Kesian…anak siapa le ni..mulut kurang ajar…

        1. Che amah says:

          Anak mi botak teloq reput

      2. Mama says:

        Kesian…anak siapa ni..mulut kurang ajar…kalau betul kamu kaya kamu tidak akan bercakap macam ni..bahasa kamu mencerminkan siapa sebenarnya kamu..ingat..perancangan Allah hebat Dan pembalasanNya lagi HEBAT..

      3. Anak MELAYU yg bencikan si MELAYU Hipokrit says:

        kalau kau kaya tp kau ,iskin adab la bodoh…Kau kaya ape?kau kaya dengan perasaan hasad dengki aku rasa kau mesti dari keturunan anak haram kan..Ape yg dikatakan oleh LILI tu mmg betul la..yg ko menidakkan buat ape?k;u ko kaya mak ayah ko tak ajar cara beradab ke?

  7. tebe says:

    Ni mesti kes jual tudung kat lahanat negara israel dulu…tu org israel kenal dia kot…..bukan dengki tapi heran..punya la byk hartawan kat Msia napa si gedik ni…ada sesuatu kotttt.

    1. Anak MELAYU yg bencikan si MELAYU Hipokrit says:

      Ni lagi sekor kafir terlepas ni..Yg Israel Nye adalah Ko bukan tudung lofa..Tepuk dada Tanya diri sendiri..pemikiran pun mcm sial..Ko mmg anak org kafir agaknye kan….dengki memanjang je..Stupido!!!

  8. Mama says:

    Hairan..selalunya orang KAYA mulut tak ‘Low Class’

  9. blulpp says:

    Ish ish..mulut puaka btl..itu semua rezeki lerr.Allah da tentukan rezeki dia.dia usaha sebaiknya.zaman skrg ni zaman teknologi,media sosial.bukan ko sorg je yg leh tgok dia kt media ni,ramai lg xsemestinya dlm mlysia je org knl dia.busuk btl hati ko ni.biakn jela dia berjya.ko tu ken sedar,jgn nk jd mcm siti kasim lak jd melayu xsedar.bila2 je Allah leh turunkn balasan.bertaubat lerr.ko ckp dia mcm2 dia knl ko pn x.merangkak la ko esok nk minx maaf kt dia.k bye!!

  10. zaina says:

    gedik…nmpk tetap low class.

  11. Bouncingsoul says:

    peduli plak aku…. lntak ko lah lopak…

    1. Anak MELAYU yg bencikan si MELAYU Hipokrit says:

      Makne nya ko keje kat publishingkan dah banyak kencing orang juga la kan..agak2nye ko pun mesti muke macam kencing tikus kan..
      Aku pun tak suka lofa ni tapi aku bangga dgn kejayaan die..kau igt jual tudung ni tak leh kaya ke?org jual minyak Wangi rm 60 pun blh kaya ni kan tudung rege berates ringgit..ape jadahnya otak mcm sial..
      Pikir positif la bodoh

  12. Kau siapa forbes nak pilih kau, sebiji asian award in entrepreneurship pun tak ade!!! says:

    Orang bodoh aje yg percaya, sape-sape yg ada duit boleh bayar forbes utk tulis artikel utk diri sendiri, tak usah percaya forbes nak pilih dia, dia bayar forbes utk masuk majalah adalah. 10 tahun aku kerja bahagian publishing. Org lain yang kerja kilang boleh ler kau nak kencing. Dengan aku sorry.

    1. hurmmmmmm says:

      cuba bayar forbes, aku nk tgk nama hang keluar x tahun ni. kalo dpt jd cover lg meletops

    2. Sepiahsendusenda says:

      Betui tuuuu. I sokong.

  13. Miss T says:

    Alhamdulillah.. satu lagi achievement untuk Lofa. Rezeki selepas pulang Haji. Takkan Miskin orang yang menghabiskan wang untuk mengerjakan Haji kerana rebutkan keredhaan Allah. Semoga Lofa terus sukses dunia akhirat dan semoga terus menerus memperbaiki diri ke arah lebih baik dari hari ke sehari. Ameen….

  14. ronaaaaa says:

    bagusla kalau dia masuk forbes tu, terbukala sikit mata yang kalau kita ni setakat buss tudung je pun maknanya boleh berjaya..xdela balik2 nak kena buss oil&gas la buss yang juta2 baru boleh nak msk mag forbes tu…so pandangla sudut positive nya..

  15. Anak MELAYU yg bencikan si MELAYU Hipokrit says:

    Ya Allah..Bangsa kita melayu ni memang rasa hasad dengki tu sangat kuat ea..tak guna SOLAT 5 Waktu kalau pemikiran sma macam org kafir..Tak heran bangsa lain jauh maju tp bangsa kite sendiri hancur tau, jenayah,buang anak,rogol ntaah ape2 lg..
    KAU SUJUD lame kat sejadah tapi hati & mulut macam sial.
    Yang ko nak bandingkan kejayaan org tu buat ape,masing2 ade pencapaian kot..Ape yg KO dah CAPAI dlm hidup kO???Klu ko jual seluar dalam tp ko reti nak guna akal fikiran tu ko bukan setakat masuk FORBES la kat BURSA SAHAM pun ko blh masuk..
    Dari berfikiran mcm KAFIR baik ko g guna otak bodoh sial korg tu jadi org Berjaya..aku rasa lagi ade faedah.
    Tumpang la bangga die ank org melayu yg Berjaya.bukan nak kutuk la bodoh punya manusia..Melayu tak sedar diri..Bila di tindas marah plak,,tp yg menindas tu bangsa sendiri juga.

    1. hurmmmmmm says:

      ko dh kenapa emoji sgt. ko lopa punye doppelganger atau adik sepusat sepusing ke yg ko nk carutkan sume org. lantak pi la diorg nk ckp apa. yg ko pun ikut mncarut kuar carutan bagai dh ngape. chill and shaddap. peace yaw

  16. anakkampung says:

    Sepatut nya kita berasa bangga anak bangsa kita maju ,,ni duk kutuk buat apa cari dosa aja ,cubalah berfikir dengan baik ,,,,shabas lofa kamu berjaya jangan peduli orang cakap ,,

  17. lopah bila nk serang kilang kt vietnam? sampai ke sudah…sepi?

  18. izani md noor says:

    Napa benda mcam tu pun nak di besarkan, Dah Forbes nak masukkan nama dia mcam tu pun nak bising,nak

  19. rainbow says:

    nak masuk forbes bukan senang. Tapi ada yg komen kata boleh aje bayar forbes utk dapat sesuatu tu, ada juga pernah dengar. Nothing is impossible in this world of materialism.

  20. Alip syukri says:

    Dalam semua hal ada duit semua boleh jadi beli title beli itu beli ini bayar itu bayar ini, Forbes bukan majalah biasa itu yg org ramai sangsi, bukan majalah mangga ke URTV, kalau kantoi bayar memang malu besar.

  21. Gigi kapak says:

    Mek sampah jual tudung pn leh layak ke forbes..kli vivy tu mmg patot pn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *