“Aku Penat Layan Perangai Kampung Kau”
Oleh RTKY Editor pada
18 April 2017, 11:04AM

Umum mengetahui hubungan Rita Rudaini dan bekas suaminya, Aidil Zafuan memang tidak pernah baik sejak mereka bercerai. Terbaru pula, menerusi Instagram, Aidil telah meluahkan rasa bengang dengan sikap Rita yang belum ‘move on’ kerana memetik nama isterinya, Zarema Zainal di dalam ruangan komen ketika bersembang dengan peminatnya.

BACA: “Aidil Zafuan Tak Beri Duit Yuran Sekolah”



Dalam nada yang cukup marah, Aidil urut mempertikaikan tindakan Rita yang tidak pernah berhenti menganggu hidupnya biarpun sudah bercerai empat tahun lalu. Menerusi posting terbabit, ramai juga yang turut berang dengan tindakan Rita yang dilihat seperti meroyan dengan perkara lama seolah tidak senang dengan kebahagiaan Aidil sekarang.

Sejujurnya rasanya tidak perlu Rita memetik nama isteri Aidil lagi, buang air keruh ambil yang jernih. Teruskan dengan kehidupan anda, sampai bila mahu menoleh ke belakang. Tetapi pada masa yang sama, hairan juga macam mana Aidil boleh perasan nama isterinya dipetik dalam berpuluh komen di situ kalau diri sendiri tak rajin memerhati bukan. (rtky/w)

SUMBER
Oh Bulan

Komen & Lain-lain
138 komen untuk ““Aku Penat Layan Perangai Kampung Kau”
        1. Dedaun Comel says:

          Tak habis2 kisah dorng ni.. #huhu

          1. Kak NaM says:

            Mcm budak2 btul si Aidil ni lh……abby sindir norman hakim pun x pernah norman nak balas bodoh2….sabar ye rita!!!!harap ptg ptg sikit RK blh ltk cerita faye pulak…

          2. Kak NaM says:

            Aidil ngan zarema tu tension tu sbb terkejut beruk rita makin lama makin hot dan cntik….sape yg blh kalahkn kecntikan rita…bdn pun elok cntik…jeles lh tu…sakit hati…..ank ank rita pun hensem….zarema kalah byk…aidil makin tension…tendang bola pun makin x menjadi….
            #jom rita&faye
            #kita nengok fast& furious 8 jom..

          3. Ruyani says:

            Bodohnya Kak Nam mengomen.

          4. nina says:

            BOLEH TAHAN BODOH EH KOMEN KAU KAK NAM. KALAU MUKA CANTIK MULUT SERUPA LONGKANG TAK DE NYA JANTAN HINGIN. TEMGOK VIP PUN TAK MAU RITA NI. KESIAN, TENGOK SUME RETIS2 SEBARIS DIA WALAUPUN TAK LAH CANTIK MANA TAPI SUME KENA SAMBAR VIP. DIA JE YANG SUKA ANAK2 IKAN LAGI. HAHAHA. KESIAN LAH.

      1. Fakts says:

        Malaysia: Top 5 Artis-artis Paling Di Benci 2017

        1) Azwan Ali
        2) Hanez Suraya
        3) Adira
        4) Maria Farida
        5) Rita Rudaini

  1. markona kanan kona kiri says:

    Yang sebetulnya jangan lah ada tukang batu api…korang tak jolok takde la si rita pun nak terikut sama. Banyak jugak melayu kaki gosip kaki kepoh kat malaysia ni. Nak rebut2 buat dosa. Hal orang lain, melayu2 kampung ni pun sibuk nak masuk campur sama. Hal dalam kain sendiri tak terjaga.

    1. Kak NaM says:

      Hensem sgtt ke aidil tu!!!!hensem mcm azmi ke yg si rita nk terhegeh2 balik!!!!!rita dh lama move on…rita x heran pun….dia berlwk jenaka je…..dia x heran aaa nk sebut pasal aidil ngan zarema tu

      1. nina says:

        DIA HERAN LAH KAK NAM SEBAB TAK DE VVIP NAK KAT DIA. KESIAN KAN?

  2. Jemah says:

    Kalau takde batu api rita tak akan keluarkan statement macam tu kot… aku tgk Rita tu kalau org cari pasal dgn dia baru dia meroyan

    1. Lovehazama says:

      Anda masih mempercayai lakonan rita? Syabas syabas rita lakonan baik kau masih ade yang mempercayai.. Haha

      1. Mama zee says:

        Desperate lady kau ni Rita..muhasabah diri tu…kikis betul2 perut yg busuk tu…learnt thru’ experience…ini tidak..laki org lain pulak no nak kebabs…murahan kamu ni

        1. Kak NaM says:

          Diam aaa zarema!!!!!!

          1. Lovehazama says:

            Haha.. X paham aku org yg beria ria sokong sgt si rita ni.. Rilek la.. Ni cam serba tahu.. Korg ni kene bomoh ngan rita ke ape ni? Hehe.. Pompuan tu punya la kantoi mesej ngan laki org xde lak korg nk kate ape.. Ni bila ig aidil ade caprion camni punyala korg bising cakap si zarema yg up status la..hahah

      2. nenek kbayan says:

        Mmg Rita ni jenis pompuan tktau malu.. meroyan mmanjang..
        Dlu mngata org rampaa laki dia.. skrg dia plak nk mnggedik ngan laki org..

    2. nina says:

      JIRAN RITA DULU2 KATA DIA MEMANG KUAT MEROYAN, CINA TAUU, DIA KATA ITU POMPUAN CANTIKKKKKK TAPI MULUT DIA HAIYAAA MACAM MANA LAKI DIA TAHAN AAAA? HAHAHAH

  3. Eda says:

    Biasa lah admin..mata kan byk m’baca maksud sya spye lah..sdh2x lah rita rudani move on jer lah..cari lah psgan hidup yg blh m’bahagia kan kau..cth mcm Fasha Shanda..

  4. Jia says:

    Mesti ada perkara yg belom selesai antara rita n x dia….utk rita pulak patut kena redha…baru hati akan tenang…sepatutnya blok aje yg mana boleh dilihat…

  5. Apo2jolah.... says:

    sudah2 la wey…meluat plak bc pasal korang ni..rita pn dh2 la tuh, xyh nk kaco hidup die lg.
    ko jaga je la ank2 ko..kalu die x bg nafkah ank ke ape ke..xyh canang kt media..p mahkamah bia sana yg tentukn!! kalu die x bg jgk tu antara die ngn allah. kalu ko x puas ati sgt sb ko yg jaga ank dr kecik smp besa satu sen pn x dpt…ko ckp je kt ank ko ayah die x wujud!!! ko buat cmni..memalukn dr ko sndr je. menjatuhkn maruah kaum pompuan. move on la..biala die ngn kuaga br die..ko xpyh nk kaco dh…kalu ko buat cmni nmpk sgt cm ko terhegeh2 nk kt die… malu la..ko cntik ramai yg nk..teruskn hidup ko n ank2 ngn kuaga baru.

    1. Kak NaM says:

      Ni mesti zarema kan…..

      1. sukahatilanakomenapa says:

        Kak Nam kau ni Rita kan

  6. Yati nordin says:

    MOVE ON. Titikkkk!

    1. Kak NaM says:

      Apesal muka zarema macam si sajat?????

      1. Liza says:

        Hahaha choi!!

  7. Reen says:

    Sapa yang tak berdendam anak masi bayi dah ko tinggalkan dia..meroyanlah dia…

  8. Bonda kanda says:

    Cantikk tp dah tuo, x laku dah

    1. Kak NaM says:

      Mana ada pompuan sebaya rita blh cntik cam rita lg????ank dara pun kalah….yg penting rita lagi cntik dr zarema..

      1. Ayam says:

        Cantik saja buat apa.. Perangai mcm serigala. Kacau rumah tangga org. Sama macam si faye tu cara laki org

        1. Kak NaM says:

          Tgk air muka rita ngan faye pun dh cukup…hati baik…muka pun cantik..

          1. Kak NaM says:

            Azmiiiii…please…arahkan drama mengabungkan rita ngan faye…..mesti meletop nanti cerita tu….klu bkn faye yg berlakon dlm drama 7 hari mencintaimu….drama tu x kan menang besar!!!!!pastu nanti hero suh ady putra berlakon….bestttttnyer

  9. Rj says:

    Moral of the story..aidil and zarema yg masih mengikuti rita..they even bother to read her ig..LOL..so..siapa yg tak dpt move on..both!

    1. sukahatilanakomenapa says:

      Someone must’ve told him. Coz all this while he kept quiet. Someone who wants to see both of them fight til their deaths. Like u all in here.

  10. Anti Lawak Murah says:

    bukan dia yang cakap pasal zarema tu dulu pon -____________-

  11. Dogek says:

    Lantak dia lah yang penting Aidil dah dapat rasa puki Rita, jubo n segala posisi smpi puas pancut merata2 kt Rita, apa lagi nak? kalau nk lg leh je kata Aidil. kasi batnag kejap

  12. Anti Lawak Murah says:

    mesti la dia kacau hidup kau. ingat sesenang nak “buat hal sendiri” bayar nafkah. jalankan tanggungjawab as bapak. baru la kau layak nak cakap “buat hal sendiri” eeee malu la. malu sangat sangat nak cakap orang kampung. kampung tak kampung ingat syurga neraka. anak tu tanggungjawab kau. akhirat nnt kau kena jawab.

    1. Kak NaM says:

      Btul tu…azmi masa nikah pun bwk ank dia 2 org laki tu….syg kat ank dia….aidil…boleh blah!!!!!

      1. Ayam says:

        Anak kak lina a pom pom pasai apa dia tak bawa. ….

        1. Kak NaM says:

          Ank kak lina tu kan menyusu bdn lg!!!!terpaksa bwk kak lina sekali pulak….alah…bdk kecik main kat rmh je..kan sng!!

  13. Anti Lawak Murah says:

    BAYAR NAFKAH ANAK BARU KAU LAYAK NAK CAKAP “BUAT HAL SENDIRI”

  14. khadero says:

    Nafkah batin rita tu yg best tu..,.pacak lambong2x

  15. zarin says:

    buruk macam mana pun, dia lah bekas isteri yg di sanjungi satu masa dulu dan ibu kpd dua anak lelaki kau; yg siap menjaga mereka dgn baik, yg juga akan jadi penyambung zuriat.

    1. nina says:

      SAMALAH BURUK MACAM MANA PUN TU LAH BAPAK ANAK2 KAU. HA MACAM MANA?

  16. Diana says:

    Ada ker org yg percaya aidil yg menulis? Sah sah ayat tu ayat org pompuan.. Haha.. Lawak betul.

    1. Kak NaM says:

      X tahu gak…ntah2 mmg dia…..lelaki yg senyap…x tulis benda benda bodoh ni azmi je sorang yg kak Nam tgk….azmi org nk ckp ape….dia diam je…rileks je dia….x la nk hntar mesej amukan bongok cam aidil tu

  17. Asal si zarima nie muka npk tua eh… humm maaf la.. bkn nk kutuk.. I just cakap apa yg I tgok…

    1. C.S.I says:

      Apasal dgn muka Zarema??? Ko nampak dia tua, aku nampak dia muda remaja, takde apa2 yg tak kena dgn si Zarema ni, kecantikan semulajadi, kudrat Allah yg jadi kan dia sama jugak mcm Dia jadi kan kau. Kau nak hina dia, ko hina kudrat Allah, that means ko pun tak tahu bersyukur dgn asal kejadian kau. Semoga kau insaf dan sempat minta maaf pada Zarema. Btw, aku nak tanya, dosa apa Zarema dah buat pada kau??? Kalau kau rasa dia ada “dosa” pada idola kau, ko dah 100% yakin yg kau hukum dan kecam benar2 bersalah????? Kau dengar satu pihak, lagi satu pihak mcm mana???? Kalau mahkamah di dunia pun, kalau nak menghukum org, dua2 pihak tetap di beri peluang utk mempertahan kan diri sblm di hukum. Takpe, kalau bukan di sini, nanti Zarema jumpa kau di mahkamah Allah ok.

      1. Spear says:

        Dlam akhbar dah cte dah. Xyah nk mnegakkan spe2 dlam hal ni melainkan hang 2 tuan punya bdan/org yg ada kaitan ngn tuan pnya bdan. Xyah sbuk2 hal mreka yg mgata ngn si tuan empunya bdan.

  18. 77 says:

    Pesanan kpda isteri aidil

    Wlapun suami awak tiada apa2 kaitan dengan bekas isterinya lagi tpi jgnlah awak hlang aidil melaksanakan tnggungjwab yg wajib thadap anak2nya. Selagi anak2 belum 21thun ke atas wajib bgi seorang ayah melaksnakan tnggunjwab ikut kemampuan. Xbyak skit mne yg perlu bntu elok bntu. Anak2 itu adalah anak2 kndung suami awak jgnlah awak menghalanginya sebab di barzakh akan di tuntut apa yg x dilakukan semasa hdup. Wajar awak sbagai isteri mengigatinya apa yg kewajipan harus dilakukan elok dilakukan. Nk ikutkan nafkah pda bekas isteri pun wajib beri selagi bekas isteri belum bkahwin lain.

    1. Pak Pandeh says:

      Xtau cerita sbnr jgn pandai2 buat cerita laa! Menfitnah tu dosa besar! Hal rumahtangga org ko sibuk nk masuk campur ko ni loyar si Rita ke?? Ke loyar buruk???

      1. Kak NaM says:

        Diamla zarema!!!!!!!

        1. Pak Pandeh says:

          Menyibuk la ko Fake Faye

        2. sukahatilanakomenapa says:

          Diamlah Rita aka kak nam

      2. kaum adam says:

        Nsihat slah maki lagilah slah. Ko tau serba serbi psal zarema ke PAK PANDEH?? Ko nk tgur tpi tguran ko 2 slah. Tguran 2 eloklah bukan khas pda aidil je pda azmi ke aqasha ke jejai ke spe2 je r n klau ko sndri ke. Sbelum nk menegur perbetulkan ayat 2 dlu n klau xboleh jgn msuk cmpur tmbah dosa.

  19. Mak Long says:

    Rita x der sebut pun nama c pendek tu…pasal dia nak meroyan….

  20. Ikan says:

    Nape x letak tajuknya camni.. AIDIL DAN ZAREMA KANTOI STALK IG RITA RUDAINI..

    1. C.S.I says:

      Bukti pls, takde bukti Zarema & Aidil boleh buat tuntutan kalau tak di dunia di akhirat nanti.

  21. lie says:

    IKAN……aku sokong tajuk tu..tu sebetulnye….

  22. Pak Pandeh says:

    Bnyknya batu api kt sini melaga2kan org bergaduh! Org yg jiwanya sakit mmg suka melihat org lain sakit hati dgn kata2nya. Sbb hidup dia x tenang dan cara dia melepaskan kemarahan adalah dgn melaga2kan org lain. Mrk x sedar mrk dah ambil alih peranan syaitan!

  23. Neng kono says:

    Amenda laa korg ni, tindakan AZ tu sbb nk pertahankan bini dia jer! Kalau org kutuk, perli, sindir bini, awek, mak korg xkan korg nak buat bodoh jer? Aku x rasa AZ stalker dia org terkenal msti ramai kwn2 bgtau kt dia! Zmn ni fitnah lbh laju dari peluru yg menembak mangsanya! Sapa2 org knl yg follow Rita dan peminat AZ atau teman2 rapat mrk boleh print skrin send ke whatsapp atau telegram AZ tu yg dia panas! Xkan tu pun korg xbole pikir? Samdol btul laa korg ni!

  24. Nurisyam says:

    kumpul semua batu2 api yg ada ni ……simpan untuk jadikn batu nisan
    sibuk nk mengetuhkn lg keadaan

    1. man lan says:

      mengetuhkan abah kau

  25. brutal utara says:

    Magrib nk masuk dh…

  26. CERGASA says:

    fans rita mcm rita…LOW CLASS!!!!!

  27. brutal utara says:

    Ish..ish…ishh…

  28. shh says:

    Tak pernah matang dlm hidup

  29. Wscha says:

    Dendam tak sudah…tutup kepala ko rita n gi la taubatt…umur dah 40 an …sedor la ..

  30. brutal utara says:

    Mkan nasi goreng ikan masin sedap nie…

  31. siti nor says:

    Rita ke yang sebut nama si zarema tu???
    Orang lain tak yah lah nak sebut2 nama si zarema tu..last2 rita yang kena hentam…. batu api sangat banyak…

    1. Org cakap dlm konteks di ig tu lah ….. ko tengok nama siapa yg tertera di persenda kan dan oleh siapa???? Sila bagi tahu sini. Ko jgn main2 petik2 nama org sembarangan kemudian di jadi kan bahan senda gurau. Ko ingat kelakar ke kalau dah sampai maruah org lain di pijak. Jaga mulut, kerana mulut santan binasa ya!!!

      1. Spear says:

        Suka sgt jdi tukang blas. Aku prasan byak sgt nick name tukar2 ni tpi unsur ayatnya adalah sma. Bgi aku dia xmgata spe2 pun juz dia ckp jgn jdi batu api je kot. Buat hal sndri dah

  32. Gayek says:

    Dasattt yg komen semua gosip artis depa tau noooo….

  33. brutal utara says:

    Tomyam pun sodapp….tambah telur dadar.. perhhhh…

  34. brutal utara says:

    Kalo Rita baca komen² kt cnie,Rita wat x tau jee ye syg.. walau 1 dunia membenci,abg ttp ad utk Rita..

  35. sentap says:

    yp aku muskil,mna ada si rita tu sebut nma si bini dia,yg sebut nma bini dia yg sorang lg tu,rita cma blas apa yg dtulis komen first tu je…

  36. brutal utara says:

    Perhhhhh.. mulut kalah betina..
    Sabar yea Rita ku.. salah tendang bola tuu.. masuk gol sendiri..

    1. Aaku says:

      Hahaha…
      Tp yg Klaka tk berani plk aidil tu buka komen kt ig..tkut kna hentam ngn followers ..:P

  37. minah senget says:

    awat org kampung perangai suka kacau org ka?
    hina sgt ka kalu asal org kampung…
    mulut org kampung jenis pong pang ka???
    toksah nak hina sgt org kampung aidil oiiiiiiiii
    bukan hang pun org kg ker or felda
    mentang mentang dah berjaya sampai terlupa asal usul

    kalu yg tulis tu zareema aka org klang
    suatu ketika dulu klang pun asal kampung perlabuhan jugak
    nak maki pe maki tuan badan
    toksah nak petik semua org kampung

    1. nina says:

      TERASA SEBAB SATU KAMPUNG KAN? HAHA

  38. Siapa yg cakap Zarema stalk ig, tolong bukti kan. Bagaimana, jam berapa, mcm mana boleh tahu itu Zarema?????? Saya perlu kan bukti2 yg sahih baru saya boleh percaya 100% bahawa selama ini Zarema menjadi punca masalah. Kalau takde, itu dah jatuh fitnah dan korang semua yg membuat tuduhan boleh di pertgjawab kan. Org yg mengumpat, mengata di ig ttg Zarema adakah itu juga fitnah???? Nama ada tertera di atas. Atas sbb apa perlu petik dan mengaibkan nama org lain???? Tolong jawab.

    1. Kak NaM says:

      Diammm la zarema!!!!!!!!

      1. Jawab soalan says:

        Kak Nam, kau boleh sokong si anu, kenapa aku tak boleh sokong Zarema.Kau dan balaci je ke yg boleh tulis kat sini. Aku tak tahu pun ada peraturan mcm ni kat Rotikaya.Kau baca dgn mata kepala kau sendiri komen2 di atas. Tak semua menyokong si anu dan tak semua yg membenci Zarema, Sbb apa, tak semua di sini yg buta hati. Selagi ruang ini di buka utk memberi pendapat, kau tak boleh suruh kami semua yg tak bersependapat utk diam. Isu yg paling obvious ttg mengaibkan dan petik nama org lain di ig korang pandang sepi tapi korang besar-besarkan tuduhan korang terhadap Zarema konon stalk. Kalau dia stalk pun, ada dia mula kan dulu mengumpat, mengeji,memetik nama org di ig???? Tolong jawab.

  39. bendix says:

    cibai punya RK main sekat2 plak. org lain lagi ayat jhat2

  40. Teguran bagi yg belum lunas tnggujawab je. Yg dah alhamdulillah says:

    apa slahnya gji RM30-40k 1bulan sumbangkan skit utk anak2 kndung awak RM1k atau RM2k jnji lepas utk mereka dah lah. Nk ikutkan ngn bekas isteri pun kena bgi selagi dia blum kwin lain tpi tpulanglah pda awak jnji pda anak2 lunaskn tnggunjawab wlau bnci cmne skalipun ngn rita 2. Kng ckap lebih2 aku plak kena bang ckap skong rita tpi bukan aku pminat dia pun juz tguran tmasuk pda azmi ke,aqasha ke, jejai ke n spe2 je r. Mne yg mmg laksanakan 2 alhamdulillah juz tguran utk igtkan sesama islam je. Xcaye rujuk pejabat agama bkaitan nafkah ni.

    1. info aidil says:

      Dia dlu ada bukak kedai runcit dekat tman sri pulai sremban tpi last 2015 skang dh jdi pusat dobi

      1. Sayang Kak Nammmm says:

        Jealous naw si Rita ni ngan Zarema kan..Klaw pasal Aidil.. laju je komen psal Zarema …semua salah goes to Zarema (nk salahkan Aidil…hati mseh sayang agi, Aidil bg thu psal baling pingang mangkuk pun.. caya..kt ig x habes2 dia meroyan, Aidil nk bt U-turn @ come back pun sebok msuk campur…kau tu just EX….ok) nawwwww… latest pasal isu “KAMPUNG”..dah gunakan anak agi…hmmm ..

        Kak Nammmmmm…..yg kau bengang ngan Zarema nape….sakit hati ekkk….Aidil + Zarema hidup bahagia jekk…x cam kau asyik nk bdendam je. susah klaw hati tu hitam ….

    2. Dia dah di perintahkan membayar nafkah selain mutaah yg dah di tetap kan mahkamah. Ko nak suruh dia buat apa lagi. Kalau tak puas hati pegi mahkamah check record dia bayar nafkah tak. Kalau kau rasa ini masalah kau, sila lah hulurkan bantuan pada yg patut.

      1. bejoi says:

        Bai baca balik sbelum komen

        (tguran tmasuk pda azmi ke,aqasha ke, jejai ke n spe2 je r. Mne yg mmg laksanakan 2 alhamdulillah juz tguran utk igtkan sesama islam je.)

        igt heh juz mna yg xlaksanakan je yg laksanakan 2 alhamdulillah.

        p/s-power r ko smua hal mahkamah ko tau psal dia. Ko ni spe? Bini dia? 2 yg dia tpaksa kua dri JDT psal TMJ pun dh xbkenan main xfokus.

        1. Benjol says:

          Apa ko cakap ni, cakap teguran ni pun juga pada Aqasha. Kau jgn main2, org tu cerai pun belum. Tak de hal pun ttg nafkah, hal anak2 atau apa2 yg berkaitan dgn rumahtangga skg. Jgn sampai mulut badan binasa nya. Jejai dah cerai pun, takde apa2 hal pun dgn masalah nafkah dan isu anak2, ke kau nak kenenkan org lain kau main bantai semua sama. Nak cakap belit2 akhir nya belit diri kau sendiri.

          1. Benjol says:

            Ko faham bahasa ke tak???? Tak cakap pun aku tahu hal2 mahkamah, yg aku cakap kalau kau nak tahu org tu betul2 dah jalankan tgjawab memberi nafkah, kau pegi lah check sendiri kat sana. Kau iya2 cakap bantai semua takde tgjawab, kau tahu kebenaran???? Kalau tak, kau tggung dosa.

          2. batman says:

            bejoi n [email protected] ko ckap ni.

            masakan angin xde pokok boleh bgoyang. msakan tnggungjawab terabai smpai di war2kan dlam media. apa2 jelah korang ni hal org sbuk nk jga npe? Yg sorg mnegur yg sorg beriaya2. Jga msing2 punya dah

          3. cisi punya olang says:

            ntah aku pun xtau. komen psal aidil ni rmai plak sbuk tmbah2 komen berbanding yg lain. ada je ayat2 terbaru diaorg tmbah smpai jdi top plak aku tngok

          4. Kak Nam says:

            bkal cerai gak aqasha 2 cm kes adi tpi adi xde pnyebab. Layan lirik lagu ukays ada maksud lagu 2 pda diaorg

  41. Komen buruk2 je. Hayati lagu ni says:

    Sudah menjadi resmi manusia
    Ingin hidup seribu tahun lagi
    Seperti batu-batu
    Setulus putih hati
    Melihat kurniaan Tuhan

    Lihat batu-batu diiringan jalan
    Telanjang disinari dan dibasahi hujan
    Terbiar detik pagi
    Tangisan mengiringi
    Lihat anak kecil hadiri
    Sampai akhir nanti

    Batu sayang kau tak boleh berkata
    Semuanya kau lihat
    Walau kau tak bermata
    Terhiburlah dunia engkau dicipta
    Hingga akhir dunia engkau kekal jua

    Batu sayang kau tak boleh berkata
    Semuanya kau lihat
    Walau kau tak bermata
    Terhiburlah dunia engkau dicipta
    Hingga akhir dunia engkau kekal jua

  42. Acik kau says:

    Rita hot kot.. Sedap ooo kalau dapat macam kuih yang dia jual ????

  43. Batman & Superman, hal yg timbul sekarang bukan pasal isu abaikan tgjawab lagi, isu nya adalah berkenaan di atas. Itu sbb aku cakap kalau tak puas hati dia culas tgjawab, pergi tanya mahkamah sendiri. Isu yg tertimbul, isu di atas. hak apa perlu org luar masuk campur hal rumahtangga si Aidil & Zarema sampai sanggup mempersenda kan nama isteri dia. Itu org luar yg langsung takde apa2 talian kenapa masuk campur memulakan dulu mempersendakan nama Zarema, dosa apa Zarema ada pada org berkenaan????? Boleh tolong jawab.

  44. once says:

    xhbis lagi ke?

  45. mamaku says:

    Apa yg menarik sngt pasa rumahtgga aidil tu,klau bini dia tu memg letup sluruh dunia baru lah betl rita nk meroyan.aidil tu pun satu klau dah buang rita yg cntik tu buat apa nk ckp pasa rita,awk tu dah ada keluarga baru awk dgn rita tu hnya di kait kn pun sebb anak je,fhm2 je lah

    1. Sila jawab says:

      Hellooooo, knock, knock, where is yr brain. Ini bukan pasal bini dia letup atau tidak dari janda. Dia dan isteri dia sikit pun tak usik sapa-sapa, so kenapa nak petik nama isteri kesayangan dia kat ig tu????? Kalau sekadar petik je tak pe ni jadi bahan gurau senda janda. Dia cuma jawab balik apa yg janda dia mulakan. Salah ke????? Kalau maruah kau dan isteri kena pijak2, kau nak diam diri. Siapa janda dia skg dlm hidup dia, dah takde kena mengena dgn hidup baru dia. Mmg padan muka janda dia, ni baru buku bertemu ruas. FYI, kalau janda dia hot lah sgt dan dia masih tergila-gila kan janda dia, dah lama dia kutip balik. Tapi tidak kan, so ko jgn nak sembang lebih2 kat sini. Mmg tak menarik pun hal rumahtanggga si Aidil dan Zarema, mereka pun manusia biasa, yg menarik nya kenapa masih ada org yg tak henti nak jadi diorang bahan dan ini di lakukan di social media di mana ramai yg boleh membaca. So apa puncanya sampai nama isteri nya di petik di situ sampai jadi bahan senda. Bahan senda gurau yg tak sedikit mencermin kan bahawa pasangan suami isteri ini telah berbuat yg tak baik pada kedua-dua org yg petik nama mereka di situ. Jadi motif nya apa, hanya sekadar utk menyakitkan hati???? Sila jawab.

      1. Sayang Kak Nammm says:

        yesss..agree wt u ” Sila Jawab”

        bkan pasal Zarema popular ke x…tpi nape sikit2 nk petik nma Zarema..@ smmg nya Rita sakit hati tgk Aidil bahagia wt Zarema now…

        If Rita tu dah move on …x payah balas komen tu pun ok kan..@ just type ” no komen”…susah ke..
        but still nak balas and sebok pasal Aidil nk wat U-turn lah..(nape still nk ambik tahu psal EX…x lupa kan lah tu ekkk…masa Aidil still jdi laki kau bleh plak kau buruk2 kan dia kat media lagi…bleh kata hari2 ada cite pasal kau…wahhhh…bangga kau kan Rita..dpat tengok orang smash Aidil…x ckup ngan Aidil family + biras sekali kau heret sma dlm konflik ni…now baru nak terhegeh2…KAU INGAT KAU ARTIS (Sendu plak).bangga sangat ke..x reti nak hormat orang.)

        Now psal isu kampung tu…wowww..amazing ..cepat je kau balas ..gunakan anak agi…orang tahu mcam mana kau didik anak kau…so x payah nak compare anak kau ngan anak orang luar bandar ok…

        Pinjam sat kata2 kak Ogy…” Jgan kuat sangat bdrama “ yer..Rita x penat ke umur pun dah 40+++….terus kan sisa2 kehidupan yg ada ni dgn perkara2 yg membahagia kan kau

        1. nina says:

          CANTIK PUN TETAP VIP TAK NAK, SEBAB APA? SEBAB MULUT DIA LAH.

          1. Kak NaM says:

            Diam lahhh zarema!!!!!!!!!!!!

      2. Rush says:

        Skang syg r akan dtg xtau lgi. Nam ni pun sma jap skong ni jap skong 2. Talam 2 muka

  46. brutal utara says:

    PERANGAI KG!!!
    Perhhhh.. sempoi ayat ko aidil zafuan!! Semua keturunan ko dr nenek moyang ko lahir kt amerika kot!! Kalo la ko ank ak,dah kena sepak teranjang kepala ko masuk gol!! Biar ko sedar diri!

    1. Perangai “kampung” tu mcm perumpamaan org yg takde class,mcm perumpamaan “betina” bagi perempuan yg takde rasa malu. Begitu!!!

  47. wak karto says:

    perangai kampong tu maknanya…buka lah minda. mcm pengomen2 kt dlm ni. otak mcm budak baru tumbuh bulu…

    1. brutal utara says:

      Ko kot baru tumbuh bulu…

    2. cisi says:

      perangai kampung pun kalau ada apa2 masyarakat smua bermuafakat gotong royong bantu membantu klau ada sebarang kenduri keramaian ke apa ke sma2 bntu. Ni dok bndar je jiran2 pun buat muka xtahu nmpak jiran sbelah nk kluar cpat2 lari msuk dlam xnk tgur sape pas 2 xnk bntu membantu tpi bab2 gosipkan jiran bukan main lagi sebar cm reporter. So tiada istilah org pmikiran cetek berbanding org bndar dok je bndar tpi kurang nilai2 murni kemasyarakatan. 2r perbezaan kg ngn bndar sbenarnya wlapun xsmua. Sya ada kg tpi sya dok di bandar 2 r yg sya jumpa tntng mereka.

      1. C.S.I says:

        Ko jgn pura2 tak tahu apa maksud Aidil lah,. ko ni bodoh sgt ke??? Terang lagi bersuluh, dia pun asal kampung dah duduk bandar buat apa nak main2 perkataan kampung tu. Ni aku terangkan, maksud dia perangai kampung tu mcm perangai org yg tak bertamadun, meroyan ke hulu ke hilir tak habis2, semua aib sendiri dan aib org di buka, akhir kena kat batang hidung, lepas tu buat lagi dan lagi dan lagi.

        1. Kak NaM says:

          Diam lah zarema!!!!!!!!

          1. Dgn nama Allah, saya bukan Zarema.

          2. Rush says:

            Jgn lyan je org yg suka guna nma Allah pas 2 nk tgur kesalahan org cra mnegur/pkra yg xtau tpi cra tgur dia sndri pun slah siap bdohkan org r apa r sma je xde beza antara si pngomen ngn kamu. Dia ckp xtau psal zarema jgn fitnah nti dosa besar akhirat kena cri mreka tpi bila dia pula yg mgomen pkra yg blum pasti btul/xtau psal rita/org lain yg mgomen so sma je dia pun kne cri org 2 gak di akhirat. So xyah tgur org/sbuk2 mgalahkn tuan punya bdan utk bkup mlainkan kamu tuan pnya bdan/yg ada kaitan ngn nya. Baik kamu jga je r sndri pnya hal. Biar je r klau org 2 nk mgata apa jnji 2 antara hal diaorg skurangnya kamu xterjebak dlam hal mreka. Sya mnegur ni psal tgk byak sgt komen2 awk nk bkup n nsihat tpi pda msa yg sma mgata2 org.

        2. Cisi says:

          Aku ckp aidil ke?Aku bhasakan komen wak karto 2 je yg ko sbuk2 ugt aku bhasakan aidil npe nat??Ko ni zarema ke?Bca dlu aku blas dkt komen yg mne bukan dkt aidil. Ko nk tgur org ckp dosa dia pda kluarga aidil di akhirat apa r tpi bhasa ko pda org 2 baik sgt?Cnferm lepas msuk syurga ke? Sbelum nk bkup mgata org baik bhasa ko 2 baik skit jgn nk kata dulang paku serpih kata org ko yg lebih.

          1. Cisi says:

            Utk pengomen yg nick nama CSI. Pk dlu sbelum sbuk nk translet2. Aku skit pun xpetik psal aidil aku bhsakn komen wak karto ko plak lebih. Ke ko ni wak karto?

  48. zin says:

    otak pun ada bulu? xpernah aku jumpa. klau kepala 2 ia tmbuh [email protected]

  49. rama rama says:

    Move on lah kak Nam tak habis2 dengan azmi dia. ahu bendeeeeeee hahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahaha

  50. brutal utara says:

    Kak nam jaa lah p nikah dgn azmi

  51. cisi says:

    ttup yg ni buka yg artikel yg baru r rotikaya

  52. rame says:

    HURRY NOW AND MAKE MONEY FROM SUGAR MUMMY … MAKE 6,000RM PERDAY
    you also can be rich now if you hook up
    opportunity to make 6,000 RM Perday day from a rich sugar mummy whats appMr Ahmed +601151260351 and get hook up
    +601151260351 here is a way to make 6,000 RM Perday day from a rich sugar mummy contact Mr Ahmed
    do you wish to make 6,000 RM Perday day from a rich sugar mummy whats app Mr Ahmed +601151260351
    best way to make 6,000 RM Perday day from a rich sugar mummy whats app +601151260351 now and get hook up
    alot of people are now rich they all make 6,000 RM Perday day from a rich mummy whats app +601151260351
    6,000RM instant money making from a rich sugar mummy whats app +601151260351 and get hook up
    hook up now with a rich sugar mummy and make 6,000RM per day, contact on whats app +601151260351
    make 6,000 RM Perday from a rich mummy whatsapp Agent Mr Ahmed +601151260351 and get hookup.

  53. Muhammad.Alit says:

    Orang kampung ataupun orang bandar.Miskin ataupun kaya.Tetapi kedua-duanya itu adalah sama sahaja.Apa paling penting,Ialah kita sesama insan yang hidup di dunia ini.Haruslah bersyukur kepada Allah S.w.t. Dengan apa yang kita telah miliki.

    1. Sekali lagi ya saya cakap, ini bukan pasal kampung ke bandar ya, Aidil cuma gunakan sebagai perumpamaan utk org yg telah memijak maruah dia dan isteri di ig, nama2 semua tertera di atas. Itu isu sebenarnya yg perlu di kupas. Perkataan kampung di gunakan utk org2 yg suka petik nama org dan sengaja ingin cari pasal. Padahal Aidil dan Zarema tak de hal dgn mereka. Siapa2 yg cakap Adil/Zarema stalk tolong bukti kan??? Siapa2 pun boleh stalk ig sesiapa, so apa masalahnya. Org yg tulis “U-turn” tu, kenapa tak tanya di mana dia dapat kesimpulan si Aidil tu ada buat U-turn, mungkin dia juga serupa stalkers. Kenapa tak capai kesimpulan yg sama???

      1. Kak NaM says:

        Diam lah zarema!!!!!!!!!

        1. Kak Nam, kenapa u pulak terasa. Ada kena mengena dgn u ker???? Sekadar tanya Kak Nam, peace no war, okay.

  54. Muhammad.Alit says:

    Ingat?. Tidak ada gunanya kita sesama insan ini asyik sindir-menyindir dan hina-menghina.Hanya di sebabkan oleh perbezaan cara kehidupan.

  55. Muhammad.Alit says:

    Ingat sunnah Nabi. Jangan ingan ajaran sesat.

    1. Takde kena-mengena dgn sunnah Nabi. Aidil cuma ingin tegakkan kebenaran dan maruah dia dan isteri dia yg dah di sebut2 di social media. Salah ke??? Dosa org yg membuat aib mcm mana terhadap org lain????

      1. brutal utara says:

        Yaa kaaa tuuuuu….tut… wekkk

        1. Salah nya di mana??? Tolong terang kan. Tunggu jawapan.

  56. pundekAyam says:

    #mamiJarum
    #terbawak-bawak
    Buat tobat Rita oii….

  57. brutal utara says:

    Salahnya betul ka Rita yg salah? Akn jatuh fitnah jika Adil salah menghakimi Rita. Sbb yg terang lg bersuluh ada kat ayat atas nuu,dh nmpak sapa yg salah. Itu yg salah.. haha.. bila aidil dh salah mghakimi org,dye juga jd ketua bg semua org yg juga salah sebarkan fitnah. Termasuk kita tanpa kita sedar. Jgn akhirat esok kerna salah kita hari ini,kita merangkak melutut utk mendapat maaf dr Rita. Dosa pd Allah kita bleh taubat nasuha,tp dosa pd manusia..

  58. brutal utara says:

    Jantan tahu perangai jantan. Pompuan tahu perangai pompuan. Ego ja lebihhhh. Haha

  59. Jgn spin. Nak spin apa lagi. Semua balik kat muka jugak. Yg tulis kat ig artis lain meng “fu” kan homewrecker, itu tak menyebok, so not better than any other stalker. So talk to my hand now.

  60. Muhammad.Alit says:

    AKU PENAT LAYAN KOMEN KAU.HIHIHI.

  61. Minah kepoh says:

    Sampai naik gika baca komen kat sini. Haha

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *